כ-17 שנה לאחר הפעם האחרונה שבה חוסלו פעילי טרור מהאוויר בג'נין, ביצע אמש חיל האוויר תקיפה חריגה והצליח לסכל חוליית מחבלים מהג'יהאד האסלאמי. החוליה, שמנתה שלושה מחבלים, ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה.

ישראל במסר ללבנון: "אם חיזבאללה לא יפנה את העמדה - נשתמש בכוח"

"כשיש אירוע בת"א - לא אומרים התל-אביבים לא בסדר"

ב-9 אוגוסט 2006, בצעד שנחשב לחריג גם באותה עת, חיסל צה"ל מהאוויר את מוחמד עתיק ואמג'ד עג'מי, שני פעילים של הג'יהאד האסלאמי בג'נין, וזאת לאחר שנמלטו מהכפר עתיל שבאזור טול כרם והגיעו לג'נין. 

בכתבה שפורסמה במעריב באותו יום דיווחו כתבי מעריב דאז, ברק רביד ודורון נחום, על הקולות והמראות שהגיעו מג'נין. כך למשל, ציינו השניים כי באותה פעולה שיגר מסוק של חיל האוויר שלושה הטילים על הבית שבו שהו המחבלים, ובהפצצה נפצעו שני בני אדם נוספים. בשנים שקדמו לתקיפה זו לא נעשה שימוש בשיטת הסיכול הממוקד מהאוויר בגדה המערבית, וזאת מחשש של צה"ל לפגיעה בכלי טיס. 

המראות בג'נין לאחר התקיפה באוגוסט 2006 (צילום:  REUTERS/Mohamad Torokman)
המראות בג'נין לאחר התקיפה באוגוסט 2006 (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)

בדיווח שפורסם במעריב לאחר החיסול, צוין עוד כי מוחמד עתיק היה מוכר למערכת הביטחון מאז שנת 2003, וכי הוא נחשב באותם ימים לאחד מבכירי המבוקשים. בין היתר, הוא היה מעורב בתכנון פיגוע התאבדות שסוכל במרץ 2006, כאשר מחבל מתאבד נתפס על כביש ירושלים-תל אביב. על פי המידע שהיה למערכת הביטחון טרם חיסולו, הוא תכנין להוציא לפועל פיגוע התאבדות נוסף. 

אמג'ד עג'מי, לעומת זאת, גוייס לשורות הג'יהאד האיסלאמי בג'נין כשנה וחצי לפני החיסול, והיה אמור להתאבד בפיגועי בירושלים אך בשני המקרים - התכנון סוכל. בתקופה שקדמה לחיסולו גייס מחבלים מתאבדים, כך לפי דיווח של רביד ונחום.