המשטרה התירה היום (שישי) לפרסום תיעוד דרמטי של את לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש בפעולת חילוץ פצועים תחת אש כבדה במהלך הקרב בג'נין.

מהאוויר ומעיני הכלב: תיעוד מיוחד של הלחימה בג'נין
משליכים מטענים מהחלונות על רכבי צה"ל: כך נראית הלחימה מהצד הפלסטיני

בצילום תועד גם רגע פיצוץ המטען מתוך הרכב הממוגן ואת הדיווח הראשוני בקשר של פקד מ', מפקד הכוח שנפצע, והמשיך לדווח על שאירע בקור רוח ומקצועיות. ממצלמות הקסדה של פקד ר', קמב"צ היחידה, ופרמדיק היחידה רס"ר ד' נראים השניים מזנקים אל תוך רכב ממוגן ונוסעים תחת אש לחלץ את הפצועים. 

כזכור, חמישה לוחמי ימ"ס ושני לוחמי צה"ל נפצעו מוקדם יותר השבוע באורח בינוני וקל בקרב בג'נין ובבורקין הסמוכה,  בזמן שפעלו לחילוץ כוח מסתערבים.  הלוחמים ששהו בתוך הרכבים הממוגנים, נפצעו מהמטענים שהונחו והוסתרו בצירי היציאה. במהלך הפעילות מסוק אפאצ'י תקף מהאוויר לאחר שזיהה חמושים ועל מנת לאפשר את פינוי הפצועים מהמקום.

פעילות מסוק קרב של צה"ל בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל מציינים כי זה לא הפעם הראשונה בה הם נתקלים במטען מסוג זה וכי מדובר במטען מקומי, אולם לא יודע האם אם ההפעלה הייתה מרחוק או שהוא הופעל ברגע שהרכב עבר במקום. בצה"ל מוסיפים כי איום המטענים הוא משמעותי וגבר מאוד בשנה וחצי האחרונות.  עוד מציינים כי סוגיית המיגון של גחון הרכבים נמצאת בטיפול, עם זאת הרכבים הממוגנים הותאמו בעיקר נגד ירי קליעים. 

רפ"ק א' מפקד פלגה בימ"ס מג"ב איו"ש ציין באשר לפעילות: "פשטנו בכוחות מסוערבים וגלויים. במהלך הפעילות נתקלנו בהתנגדות, ירי ומטענים מצדם של מחבלים חמושים במרחב. תוך הפעלת אש מאסיבית ואמצעים שונים, הצלחנו לעצור את המבוקש ופגענו במספר רב של מחבלים. יחידת ימ"ס מג"ב איו"ש מחזקת את לוחמי היחידה שנפצעו בפעילות, יחד עם כוחות הביטחון נמשיך לפעול בנחישות ובכל מרחב שידרש למען סיכול טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".