פיצוץ עז ומסתורי הרעיד אמש את אזור הרצליה וגוש דן. כוחות משטרה וכבאות שהוזעקו למקום, החלו בסריקות אחר מקור הפיצוץ והבחינו בפטריית עשן מתמרת סמוך לחוף הין בהרצליה.

הכוחות שהגיעו לזירה איתרו במקום מכתש בעומק של עשרה מטרים ובקוטר של 20 מטר, במקביל התושבים התלוננו לרשויות המקומיות  על ריח של גז והבינו שיש חומרים שהיו קבורים באדמה. על פי ההערכה הפיצוץ התרחשה כתוצאה מלחץ גזים בקרקע, מה שמצביע על הסכנה הכרוכה במקום. בשנת 1992 ארעה באותו האזור פיצוץ של עשרות טונות של חומרי נפץ שהיו מאוחסנים במפעל התעשייה הצבאית שגבה את חייהם של שני בני אדם. 

מאז, השטח ננטש ולפני כמה שנים התקבלה החלטה לנקות את השטח. הדרישה וההחלטה הזאת לא התממשה. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הגיע אתמול למקום גם הוא ואמר כי "לפני מספר דקות יצאתי מזירת האירוע, יש בור בעומק עשרה מטרים הגיעו כוחות הצלה למקום, במרחק של מאות מטרים ממקום הפיצוץ שהו 25 נערים במסיבת טבע ובאורח נס למזלנו הם לא נפגעו.

"אני קורא מכאן לממשלת ישראל, לרמ"י, לטפל במפגע הזה, מדובר בפצצה מתקתקת, אני מבקש שתטפלו במקום הזה בטרם נחשף לפיצוץ הבא". כאמור, עיריית הרצליה הוציאה מכתב הקורא לכל הרשויות במטרה לטפל במקום ולהפשירו כדי למנוע סיכון חיי אדם ולתושבים במקום.

בתוך כך, הנהלת עיריית הרצליה ערכה הבוקר ישיבת הערכת מצב עם גורמי הביטחון, הבטיחות וההנדסה. בתום הישיבה, הוחלט על המשך סגירת השטח והצבת שיטור עירוני מסביב כדי למנוע כניסת סקרנים. בנוסף, בהתאם להמלצת גורמי ההנדסה, בשל החשש שמא הייתה פגיעה פוטנציאלית במצוק, חוף סידני עלי יסגר עד לקבלת תוצאות של בדיקות שיערכו יועצי קרקע וביולוגים למצוק החופי. התוצאות צפויות להתקבל עד יום ראשון.

מעיריית הרצליה נמסר: "אנו קוראים למדינה להתעורר! מדובר בפצצה מתקתקת שעלולה להביא לאסון גדול. פנינו עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה שיטפלו בנושא, ולא קיבלנו תשובות. לפני כשנתיים בית המשפט קיבל את העתירה שהגשנו לפיה יש לאסור בנייה באזור. היום אנחנו יכולים לומר בוודאות שבזכות המאבק שלנו ובזכות החלטת בית המשפט, מנענו אסון גדול." העירייה מבקשת מהציבור להימנע מלהגיע לאזור אפולוניה ולשטח חוף הים שבאיזור מצוק סידני עלי.