מאבטח נפצע באורח קל בכף ידו הלילה (שישי-שבת) בפיגוע ירי שאירע במעבר קלנדיה. המחבל חוסל על ידי הכוחות שפעלו במעבר.  

דובר צה"ל: "פיגוע הירי בעלי מעיד על עליית מדרגה"
למרות החיסול המוצלח מהאוויר, בצה"ל מבהירים כי אין דין יו"ש כדין עזה | טל לב רם

חובשי מד"א סיפרו: "כשקיבלנו את הדיווח על הפיגוע היינו סמוך למקום והגענו במהירות, ראינו 2 גברים בהכרה מלאה שהתהלכו במקום, אחד מהם צעיר כבן 22 ניגש אלינו לאמבולנס כשהוא עם פציעה בכף היד כתוצאה מנתזי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי, חבשנו את את מקום הפציעה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל. הגבר השני כבן 24 סבל מחבלה קלה ולאחר טיפול בשטח פינינו אותו להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים כשמצבו קל".

כאמור, בסמוך לשעה 02:40, הגיע למעבר קלנדיה בעוטף ירושלים מחבל וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. המחבל, שפרטיו טרם התבררו עד כה, הגיע רגלית מכיוון איו"ש וירה מנשק מסוג M-16.

הנשק שנתפס על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שנתפס על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות הבטחון שפעלו במעבר, חתרו למגע, ירו לעברו והוא נוטרל. הנשק באמצעותו ביצע את הירי, נתפס על ידי השוטרים לצד מספר מחסניות ששימשו אותו.

במהלך חילופי האש, מאבטח אזרחי שפעל במעבר נפגע באורח קל (עפ״י גורמי רפואה) ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. 

מפקד מחוז (ממ"ז) ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, קיים הערכת מצב במעבר קלנדיה עם מפקדי הכוחות ואמר: ״הפיגוע הזה מחדד את כל נושא הפוטנציאל והמוטיבציה בהיבטי הפח״ע במעברים. מדובר בפיגוע ירי שבוצע עם נשק חם לעבר כוחותנו באמצע הלילה. הזיהוי של המחבל שפתח באש היה מיידי, והכוח שהיה במעבר, פעל בצורה מדוייקת ומקצועית עד להשלמת הפעולה הנדרשת לנטרול המפגע. תגובתם של הכוחות שפעלו במחסום וחתרו למגע לנטרול המחבל, סיימו את האירוע בצורה טובה כפי שמצופה מהם״.

בסיום הערכת המצב הטיל ממ״ז ירושלים את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים, והנחה להמשיך בתרגולות וחידוד הדריכות והערנות לכל הכוחות בגזרה ובפרט במעברי עוטף ירושלים.