מתנחלים הציתו היום (שבת) רכוש של פלסטינים, לאחר שנכנסו לכפר אום צפא. במהלכו, נוצר עימות אלים בינם לאזרחים הפלסטינים שכלל יידוי אבנים במקום. כוחות צה״ל ומג״ב הוזנקו למקום, ופעלו לפזר את החיכוך באמצעים לפיזור הפגנות. בכפר טוענים כי הוצתו ארבעה בתים ו-20 מכוניות במהלך העימותים.

בעקבות המקרה, מתנחל עוכב על ידי הכוחות והועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. לוחם צה"ל נפצע מאבן שהושלכה וקיבל טיפול רפואי, ולבסוף החיכוך פוזר. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא ימשיך לפעול בנחישות לעצירת כל הפעלת אלימות והשחתת רכוש, וכי הוא מגנה אירועי פשיעה לאומנית מסוג זה".

ראש מועצת אום ספא מסר בתגובה לעימותים בכפר: ״עשרות מתנחלים תקפו היום את הכפר הכל בליווי ואבטחת הצבא. בסך הכל הציתו 4 בתים, גרמו נזקים ל-15 בתים נוספים, והציתו 20 רכבים״.

התגובות לעימותים הקשים לא איחרו לבוא, ושגריר גרמניה גינה בתוקף את המקרה: "מזועזע מחזרתה של אלימות מתנחלים שוב, הפיגועים האחרונים לא יכולים לשמש תירוץ לכך".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "אלימות המתנחלים חוצה כל גבול. הצתת בתים ומכוניות של חפים מפשע זה לא אנושי ובטח לא יהודי. ראש הממשלה נתניהו צריך לגנות את הביזיון ולטפל בחומרה. זוהי חרפה מוסרית ואיום ביטחוני".

שר הביטחון יואב גלנט התייחב לעימותים גם כן, ואמר: "מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו. ‏מחזק את חיילי צה״ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון. ‏מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור".