הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי פרסמו הערב (שבת) הודעה נגד הטרור הלאומני בגדה המערבית והודיעו כי כוחות הביטחון יתגברו את פעולותיהם נגד מבצעי הפרעות.

רכוש הוצת, אבנים יודו: עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים בכפר אום צפא

"בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן", נכתב בהודעה החריגה. 

"כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי. אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני".

הם הדגישו כי צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותם לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון, והוסיפו כי "צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מנהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים".

לבסוף, קראו: "אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם".

"זו לא דרכנו"

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט התייחס לעימותים האלימים שאירעו היום בכפר אום צפא, ואמר: "מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו. ‏מחזק את חיילי צה״ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון. ‏מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור".