בצל ההתפרעויות האחרונות של המתנחלים בכפר אום צפא ותורמוסעיא, בהם הוצתו עשרות רכבים של פלסטינים, מזכ"ל "הביטחוניסטים", סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והזהיר מפני המשך הפעולות האלו. לדבריו, "ככל שזה יימשך, אנחנו מדברים על תרחיש של אנרכיה, לא תרחיש בלתי אפשרי".

בפתח השיחה, התייחס בוסקילה להודעה של הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה, כי אלימות המתנחלים פוגעת בביטחון המדינה. בוסקילה אמר כי "דבר רע מאד. אין בזה שום דבר חיובי ולא ניתן להצדיק בשום סיבה. אין סיבה לפגוע באנשים שלא מעורבים ובטח לא בערכים שלנו כיהודים ולא פועל באופן כזה לטובת מדינת ישראל ובטח לא אזרחים במשימה שצה"ל צריך לפעול".

מעבר לזה, אנשים שפועלים באופן כזה לא רק שלא משיגים כל הישג ומחלישים אותנו כמדינה וגם את הצבא. בצד השני כשאנשים רואים שאזרחים לוקחים את החוק לידיים, מפרשים את זה שהמדינה חלשה והאירגונים הביטחוניים שלה חלשים ולכן הדרך היחידה להשיג הישגים דרך הפעולות האלה, אבל הוא בעצם גורם נזק והישג הפוך. לצד זה צריך לזכור עוד דבר. בסופו של דבר, יש כאן אירוע מאד מאד מורכב. יש כאן תושבים ביהודה ושומרון שבמשך שנים, חווים טרור לאומני מאד מאד קשה. הפרות סדר על בסיס יומיומי,זריקות אבנים של 500 בממוצע לחודש. בסופו של דבר התסכול מוביל אותם לבצע דברים שאסור לעשות ובטח לא לקחת את החוק לידיים. התסכול הזה צריך להכיר בו. צריך להבין שזו אוכלוסיה שעוברת ארוע מאד קשה מדי יום, פיגועי טרור אלימים, ירי, הפרות סדר וזריקות אבנים".  

עוד אמר כי "זה מסית את כוחות הביטחון ממשימות ההגנה על התושבים עצמם וזה עוד משהו שלילי. במקום שכוחות הביטחון יעסקו במניעת פיגועים אז הם צריכים לעסוק בעצם בלנסות למנוע מהם לפגוע באנשים לא מעורבים וכן להפסיק אימונים של אנשים ולהביא אותם לשטח לעסוק בנושא של סדר, שלילת החוק והסדר ברחבי יהודה ושומרון. זו פגיעה קשה לצה"ל, בוודאי".

בהמשך, הזהיר כי "ככל שהדבר הזה יימשך ותהיה גם התעוררות בצד השני". לדבריו, "זה לא גורם לשקט ובטח מעודד את האוכלוסיה הערבית להמשיך בהפרות הסדר. אנחנו מדברים על תרחיש של אנרכיה. תרחיש זה לא טוב בטח שצה"ל לא יכול להשתלט עליו. לא רוצה לחשוב אם לא אבל זה לא תרחיש בלתי אפשרי, אבל בטח דורש הרבה כוחות ולוקח לפעמים זמן ואף אחד לא יוצא מורווח מהאירוע הזה. לא צה"ל ובטח לא המתיישבים".