מספר שעות לאחר שפורסם בקפריסין על סיכול ניסיון פיגוע של משמרות המהפכה נגד תיירים ישראלים באי, בלשכת ראש הממשלה בחרו הערב (ראשון) להתייחס לראשונה לאירועים. "ישראל מברכת את סיכול פיגוע הטרור האיראני בשטח קפריסין נגד מטרות ישראליות", נמסר.  

דיווח: סוכל פיגוע של משמרות המהפכה נגד ישראלים בקפריסין
הפיגוע שסוכל ביוון: נחשפה חוליית הטרור האיראנית שפעלה במדינה

עוד נכתב: "מדינת ישראל פועלת במגוון רחב של שיטות בכל מקום על מנת להגן על יהודים וישראלים ותמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור האיראני בכל מקום בו הוא ירים את ראשו, כולל על אדמת איראן, מפיצת הטרור הראשית בעולם".

מעצרו של החשוד האזרי בקפריסין לפני מספר שנים (רויטרס) (צילום : )

ככל הנראה, המוסד הוא אחר מארגוני הביון שסייעו לקפריסאים בסיכול הפיגוע, באמצעות מידע שסיפק. על פי הדיווחים המתבססים על מקורות המעורים בפרטים, הסיכול הושג באמצעות פעולות ופעולות מתואמות של שירות הביון של המדינה בשיתוף פעולה עם שותפים מערביים. 

שירותי המודיעין הממלכתיים של קפריסין עקבו מקרוב אחר פעולותיהם של מתכנני הפיגוע אשר פעלו בשירות המודיעין של הכוח האיראני במהלך החודשים האחרונים ומנעו לאחרונה את הוצאת הפיגוע לפועל. על פי החשד, הם התאמנו בשטחים הטורקיים שבצפון קפריסין.

כזכור, לפני כשנתיים אזרח אזרי בעל דרכון רוסי נעצר לאחר שניסה לחצות מצפון לדרום קפריסין כשבכליו אקדח, משתיק קול וחפצים נוספים שנאסרו לפרסום. בחקירתו של האזרח עולה החשד כי הוא השתייך לקבוצה של שכירי חרב שגויסו על ידי איראן במטרה לחטוף ואף לרצוח ישראלים בקפריסין.