מפקד חטיבת בנימין אליאב אלבז הותקף היום (שני) מילולית על ידי אזרחים ישראלים שנכחו בניחום משפחת הראל מסעוד, שנרצח בפיגוע בעלי שבוע שעבר. הנוכחים במקום קראו לעברו: "רוצח, אתה רצחת את מסעוד" ובעקבות הקריאות אלבז עזב את המקום. מצה"ל נמסר כי "האנשים במקום נהגו כלפיו באופן שאינו ראוי ואינו מכבד מדובר באירוע חריג ושאינו מתקבל על הדעת, כלפי מפקד שעושה לילות כימים להבטחת ביטחון התושבים".

מתקפת טרור בתחנת דלק: ארבעה נרצחים בפיגוע ירי סמוך לעלי
נתניהו: "כל מי שפגע בנו - בקבר או בכלא"; בן גביר בזירת הפיגוע: "זמן למבצע צבאי" 

בימים האחרונים נשמעה ביקורת כלפי צה"ל, על רקע התפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון והודעת ראשי מערכת הביטחון שכינו את האירועים "טרור לאומני". בין היתר, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, השוותה הבוקר בין הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל לכוח ואגנר. "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?", אמרה השרה סטרוק. "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני", הוסיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התקיפה והגידופים נגד מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שמפקד על הכוחות ששומרים על אזרחי ישראל הם חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״אל"מ אליאב אלבז הוא קצין ומפקד עתיר זכויות שמקדיש את חייו לביטחון המדינה. הקריאות נגדו לא רק בזויות, הן מעידות על כשל ערכי ורוח גבית שמקבלים קיצוניים בימים אלו נגד כוחות הביטחון. המעשים וההתבטאויות שאנו רואים בימים האחרונים עלולים להיגמר באסון״.