ראש השב"כ רונן בר התייחס הבוקר (שלישי) לעבודת הארגון בעידן טכנולוגיית הבינה המלאכותית. בנאום שנשא באוניברסיטת תל אביב סיפר על הטמעת הטכנולוגיה בעבודת הארגון: "הבנו שלא נוכל לנצח במלחמה הזאת באמצעות מקלות ואבנים", אמר והוסיף: "העבודה הטכנולוגית הופכת לנתח משמעותי יותר ויותר בפעילות שלנו. הטמענו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית בעבודת הארגון".

הרמטכ"ל: "מגבה באופן מלא את מפקדי צה"ל ביו"ש, גם כשנדרש למנוע פגיעה בפלסטינים"
אלוף במיל' מתריע: "הדרג המדיני לא מתעסק באסטרטגיה"

לדבריו: "לטכנולוגיית הבינה המלאכותית יכולת לסייע בזיהוי דפוסים וחריגה מהם, חיזוי מגמות וסיכויי התממשותן ושימוש כטייס משנה בשולחן קבלת ההחלטות".

עוד הוסיף כי "אנו מתמקדים כעת בתחום ה-GenAI ומתכוונים להקים חממה שתסייע לסטארטאפים ויזמים מבטיחים העוסקים בתחום זה ומפתחים מוצרים שעשויים לתת מענה לצרכים בטחוניים, בדומה לחממת הסטארטאפים שהקמנו לפני מספר שנים".

עם זאת, הזהיר בר מפני ההשלכות של הטכנולוגיה על הביטחון הלאומי, וקרא לרגולציה על התחום. "כדי לפתח יכולות גרעיניות נדרשו יכולות מעצמתיות, כדי להפעיל בינה מלאכותית צריך רק מכשיר סלולרי וחיבור לרשת, ואם היא משמשת בידיים הלא נכונות היא פוטנציאל הנזק שלה הוא אדיר. בהיעדר היכולת להטיל אחריותיות, החוק הוא חוק הג'ונגל".