תא"ל (מיל') הראל כנפו, מח"ט השומרון לשעבר, שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, על הרקטות שיורו מג'נין לגלבוע.  "אני חושב שצריך לעשות מבצע הרבה יותר משמעותי, כי צפון השומרון הופך להיות לאט לאט מיני עזה. אמרו שזה לא כלום, אבל זה לא נכון, המצב פה הולך וגובר", ציין. 

"אלימות נבזית": בקואליציה מגנים את גירוש מח"ט בנימין מבית משפחת הנרצח בעלי
"רוצח": מח"ט בנימין הגיע לנחם את משפחתו של הראל מסעוד - וגורש על ידי ההמון

עוד הוסיף: "המקום כבר מזמן לא נשלט על ידי הרשות הפלסטינית, אנחנו צריכים לקחת את העניינים לידיים שלנו, לעשות מעשה. צריך לכבוש מחדש את צפון השומרון, פשוט להשתלט על המקום הזה מחדש ולהחזיר שקט ביטחוני לאזור".

על האירוע שבו גורש מח"ט בנימין מהשבועה אליה הגיע, אמר: "זה לא משבר אמון, זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה -אלה אנרכיסטים מהצד השני, אנשים שלא מכבדים לא את עצמם ולא את משפחת ההרוג. כן, יש אנרכיסטים, יש פורעי חוק, יש אנשים שעושים ככל שעולה על רוחם. אנחנו מגינים גם את הפגיעה בפלסטינים שחפים מפשע וגם את התופעה הזאת. אסור לקחת את החוק לידיים, אנחנו מדינה דמוקרטית, מדינת חוק".  

בהמשך, עוד ביקש לציין כנפו כי "אני מקווה שאלבז יעמוד בזה - אני מאמין שהוא יעמוד בזה, הוא איש חזק, זה לא עוד מישהו. צריכה להיות מעורבות חזקה מאוד של המשטרה ושל השב"כ ולפעול נגד - לזהות מי האנשים האלה, לעצור אותם ולהעמיד אותם לדין, להתייחס אליהם כמו שמתייחסים אל כל האנרכיסטים".  

הופך את צה"ל לסוג של אויבים"
א"ל (מיל') אמיר אביבי, מנכ"ל "הביטחוניסטים", תקף גם הוא בשיחה עם יואב מינץ, את המקרה החריג: "תופעה חמורה שהיא המשך להתפרעויות בתוך כפרים ערביים. לצערי יש גרעין קטן, חבורה אנרכיסטית שפשוט הופכת את הצבא שמגן עלינו, לסוג של אוייב וזה מזעזע בעיני, ממש נורא".

הוא טען כי ישנה היתכנות למצבע בצפון השומרון:  יש בנייה של תשתיות בתוך ג'נין. למעשה הכניסות והיציאות שצה"ל עושה לסיכול ממוקד של פיגועים והמעצרים הממוקדים האלה, לא מצליחים לפגוע ממש בפאן התשתיתי. אני חושב שאנחנו לא מפעילים מספיק עוצמה ולמשך מספיק זמן כי הכניסות מאד קצרות ולא ממוקדות. אני לא רואה ברירה".

"במוקדם או מאוחר יגיע הרגע שיצטרכו לעשות מבצע מוגבל בצפון השומרון בסדר כוחות אחר ושהייה למשך זמן שאפשר יהיה לעשות סריקות לאיסוף נשקים, לעצור הרבה יותר מבוקשים, גם להשמיד מעבדות נפץ ששם מייצרים את כל המטענים. יש מה לעשות ואי אפשר לעשות את זה בכניסה ויציאה קצרים. זה דורש פעילות יותר ממושכת", הוסיף.