נמשכת המתיחות בין ישראל לחיזבאללה: לאחר שארגון הטרור הקים שני אוהלים בשטח ישראל, במובלעת הישראלית בהר דוב, מעבר לקו הכחול, ישראל פנתה ללבנון "במסר דיפלומטי" דרך האו"ם, ואיימה כי תשתמש בכוח צבאי. בתוך כך, חבר פרלמנט לבנוני עקץ היום (שבת) את ישראל.

חבר הפרלמנט מוחמד ראאד, מטעם סיעת "הנאמנות להתנגדות", המייצגת את חיזבאללה, אמר כי "ישראל מדברת על שני האוהלים כבר למעלה מחודש, ומבקשת לסלק אותם באמצעות כוח צבאי, אך אם תעשה זאת תפרוץ מלחמה, והא לא רצה בכך". עוד אמר כי "ישראל לא מסוגלת לכפות דבר על חיזבאללה, חלף הזמן שבו היא יכול לתקוף כור גרעיני מבלי להניד עףעף, עכשיו היא לא מסוגל להסיר אפילו שני אוהלים, בזכות ההתנגדות החזקה". לטענתו, "האויב הישראלי מרמה את הקהילה הבינלאומית בכך שהוא מאשים כי ההתנגדות היא זו שמפרה את הסדר באזור".

גבול לבנון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
גבול לבנון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כאמור, בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, דווח כי ישראל הזהירה את לבנון "במסר דיפלומטי" דרך האו"ם כי תשתמש בכוח צבאי לפינוי העמדה הצבאית שהקים ארגון הטרור בשטח ישראל. על פי הדיווח, חיזבאללה סירב להתפנות וטוען כי האדמות האלה הן לבנוניות. ארגון הטרור השיעי-לבנוני הקים שני אוהלים בשטח ישראל ועמדה צבאית באזור מוצב זיוונית בהר דב. האוהלים מאוישים קבוע גם עם פעילים חמושים. בצה"ל מסרו כי האירוע לא מהווה איום אך זאת פרובוקציה של חיזבאללה. האירוע מטופל בדרגים דיפלומטים-מדיניים ע"י משרד החוץ ויוניפ"יל. בצה"ל ערוכים ביטחונית לשמור על הריבונית הישראלית וימשיכו בבניית מכשול "מגן הצפון".