מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ומנכ"ל רש"ת, קיימו היום (ראשון) פגישת עבודה בנושא ההיערכות למחאה הצפויה מחר. במסגרת הדיון נקבע כי ההתמקדות תהיה בשלושה פרמטרים:

  • צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר ביטחוני בחירום.
  • ציבור הנוסעים יגיע בזמן ובבטחה לטיסות.
  • לוח הטיסות לא ייפגע, על השלכותיו הבינלאומיות.

לפיד: "בית המשפט הוא קו ההגנה האחרון על הדמוקרטיה הישראלית"
לאחר הדרמה הלילה בנתב"ג, המשטרה בהודעה חריגה: "שלא יקרה אסון"

על פי המסמך: המחאות ייערכו רק במיקום המאושר שנקבע על ידי מנהל רשות שדות התעופה ולא תותר התקהלות בשטח אחר. מספר המתקהלים במקום המחאה יוגבל ל-5,000 אנשים ולא תיתנן אפשרות לחסום צירי תנועה. בנוסף, חל איסור על חסימת שערי הכניסה לנתב"ג. בנוסף, הובהר כי כל ניסיון לשבש את התנועה במחאה בנתב"ג תגרור קנס בסך 500 ש"ח ו-4 נקודות. 

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: מחאת הסטודנטים)
בתוך כך, במחוז מרכז במשטרה נערכים למחאה מחר בפריסה נרחבת של מאות שוטרים באזור נתב"ג, תוך סימן דגש על חסימת תנועה ושמירה על הסדר במתחם המוקצה לטובת המחאה. כוונת המשטרה היא לא לאפשר בשום צורה פעילות מעבר לאותו מתחם. גורם בכיר במשטרה אמר: "ברור שנהיה ערוכים עם עכל הכוחות על מנת לאפשר מצד אחד מחאה, ומנגד לשמור שתתנהל במתחם המוקצה בלבד, לא מעבר לכך. זכות המחאה אינה עולה על זכות הציבור להמשיך את חייו, בוודאי לא במקרים שעלולה לגלוש לסיכון חיים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "קיימתי אמש הערכת מצב עם המפכ"ל, מפקד מחוז מרכז, ראש חטיבת המודיעין והיועץ המשפטי של המשטרה, לקראת האירועים הצפויים מחר בנתב"ג. מתמונת המצב שהוצגה בפניי, עולה כי בכוונתם של פעילים רבים לשבש את התנועה במקום, ולהקשות על אלפי אזרחים שרכשו כרטיסי טיסה להגיע ליעדם בזמן ללא הפרעות".

"המדיניות שלי היא ברורה: חופש מחאה - כן. אנרכיה, חסימות כבישים, הפרעה לאזרחים תמימים שיתוק שדה תעופה וסיכון חיי אדם  - ממש לא. אני מצפה מהמשטרה לפעול בהתאם לחוק ובשיוויניות ולגלות אפס סובלנות מול כל ניסיון לפעול בניגוד לחוק. אסור לאפשר לאף פורע חוק לחשוב שבגלל שהוא משתייך לזרם המתנגד לממשלה, יש לו פריבילגיות לשבש את חייהם של אזרחי ישראל", הוסיף השר.

כאמור, במסגרת הדיון נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח לבאי המחאה, כאשר לא תתאפשר מחאה או התקהלות בשטח אחר מעבר למיקום זה. עוד עלה בדיון, כי אמש אירע אירוע חריג של מטוס שנאלץ לבצע נחיתת חירום בשדה. לאור האמור, גובש מסמך התנאים לקיום המחאה בנתב"ג מחר, כפי שקבע ניצב ביטון.
מובילי 'כוח קפלן' על הודעת המשטרה ורשות שדות התעופה שבה פורטו תנאים המגבילים את המחאה מחר בנתב"ג: "פגיעה מכוונת בחופש המחאה מצד משרתיהם של בן גביר ומירי רגב. קוראים לציבור הרחב להגיע בהמוניו לנתב״ג מחר. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכות המחאה. נפגין מחר כמתוכנן מחוץ לטרמינל 3, נממש את זכותנו הדמוקרטית, ונראה שזכותו של כל ישראלי וישראלית להפגין נגד הדיקטטורה. צאו בהמוניכם להציל את הדמוקרטיה".