ארגון חיזבאללה הקים שני אוהלים בפסגת הר דב והם מסרבים להתפנות למרות התרעות הצבא. דוד אזולאי, ראש עיריית מטולה, הביע הבוקר (ראשון) חשש מהקמתם של המאחזים, והבהיר בשיחה עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM כי "אנחנו מוכנים לספוג את ההשלכות של פינויים".

"ע"פ התקדים של פרשת טלנסקי, נראה שיש פה אישום שהוכח בהפרת אמונים" 
לאחר המכתב של יו"ר הקואלציה, חיות מתייחסת להתקפה על שופטי נתניהו
 
"מדיניות מדינת ישראל שבאה לידי ביטוי באי פעולות של צה"ל בשטח לצערי זה מה שקורה לנו", אמר בפתח דבריו. "בהסכם של סוף מלחמת לבנון השנייה נאמר במפורש שאנשי חיזבאללה לא יהיו בדרום, הם לא יהיו עם נשקים. הם היום בדרום, הם עם נשקים, הם לא מזמן תקפו אותנו במגידו. יש לא מעט מסתננים שחוטפים כל כמה ימים מלבנון, ומה אנחנו עושים? מכילים ומכילים. כמה אפשר להכיל? הצד השני מבין כח, מול הצד השני צריכים לפעול, וזה לא מה שאנחנו עושים". 

לדבריו, "זה לא רק באזור מטולה זה לאורך כל הגבול, זה בשנים האחרונות זה לא רק הממשלה הזו או הקודמת, זה כל הממשלות מ־2006 ואנחנו לא עושים כלום. אני לא מצליח להבין את מדינת ישראל, לא מצליח". 

הוא ציין עוד כי "כרגע מנסים לעשות פעולות בשטח ולא לנסות להדליק את הגזרה, ואני לא מצליח להבין מה מדליק את הגזרה. מישהו חצה לעברנו? צריך להוציא אותו משם. מה מדליק את הגזרה בזה? אני לא מצליח להבין, מחפשים שקט? קונים זמן בשקט. אסור לעשות את זה, צריך לפעול כדי שיהיה שקט. כמי שנמצא פה אני מוכן לספוג את הכל, הסיפור של פעולות צהל מעבר לגדר, או בכלל בשטחנו כדי לאכוף את הריבנות בכל מחיר שיהיה - אנחנו מוכנים לספוג את הזה, ואני לא מבין למה לא עושים זה. מי פה לא מתעורר".

 

עוד שיתף על פעולות לבנונים בשטחי ישראל: "בדצמבר האחרון הגיעו לבנונים לנחל עיון ושפכו את השאריות של מסיק הזיתים. נחל עיון היה שחור משחור, רשות המים לקחו דגימות העבירו תלונה לאום ושלום על ישראל".  

עוד הלין על פעולות חיזבאללה: "יש דברים שקורים פה וחיזבאללה עושה מה שהוא רוצה, אין פה מישהו אחר שעושה את הפעולות לאורך הגבול. גם בסוגיית מגידו הפכנו את חמאס לאנשים הרעים, זה חיזבאללה הם האנשים הרעים, מי שעשה את זה זה חיזבאללה בידיעת חיזבאללה. הסיפור של מגידו זה קו שבר מאוד משמעותי, והיום הם מסתובבים עם נשקים מולנו, ולא קורה שום דבר".  

בהמשך הלין על מה שהגדיר ככרסום ההתרעה: "זה לא רק אוהלים, זה כרסום מתמשך בהבנות שיש מסוף מלחמת לבנון השנייה, ממלחמת לבנון השנייה אנחנו חיים פה יחסית בצורה בטוחה יותר, אבל אנחנו רואים את הכרסום, כל יום אנחנו רואים אותם בצד השני, מאיימים מקללים צועקים מפעילים חזיזים בשעות לא שעות, מסנוורים אותנו בלייזר. הצבא אומר נכיל, הם מחכים, ממתינים אני לא יודע למי. אני לא יודע למה הם לא עושים פעולות, זה עצוב, וזו המדיניות, ואני לא מבין למה".