דובר צה"ל קיים הבוקר (שני) תדרוך לכתבים הצבאיים בו מסר פרטים חדשים על המבצע שהחל הלילה בג'נין: "תכלית הפעולה - לפגוע בטרור במחנה הפליטים ג'נין ולערער את מחנה הפליטים כעיר מקלט למחבלים", מסר. עוד הדגיש דו"צ כי אין נפגעים לכוחותינו. 

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שלושה נהרגו ו-25 נפצעו בהם 7 פצועים קשה במהלך הפעילות בג'נין, ובנוסף צעיר נהרג מאש צה"ל בכניסה הצפונית של אל-בירה.

צה"ל תקף אווירית מפקדת טרור מרכזית בג'נין; כוחות מקיפים את העיר
בצה"ל נערכים לפעולות נקמה מארגוני הטרור אחרי המבצע בג'נין

תיעוד פלסטיני של פעילות צה"ל בג'נין

"יצאנו הלילה לפעילות מבצעית במרחב העיר גנין כאשר המוקד הוא מחנה הפליטים ג'נין, זו פשיטה חטיבתית. התכלית פגיעה בתשתית הטרור ופגיעה במחבלים. המבצע הוא מבצע של צה״ל בשיתוף שב"כ", מסר דובר צה"ל וציין כי 50 פיגועי עיר יצאו מג'נין בשנים האחרונות.

"מהלך הפתיחה החל באחת ועשרה בתקיפת מפקדה, חמ״ל משותף ואחוד של פלגי הטרור שהיו בו גם מחבלים וגם אמל"ח. חמ״ל מרכזי בתוך לב מחנות הפליטים והוא נבנה בצורה כזו שכך מסביבו יש מתקנים של אונר"א, בתי ספר ועוד. לאחר התקיפות הללו בוצעו עוד מספרים תקיפות של מל״ט לעבר מחבלים וכן תקפנו מכולה של מטענים".

לדבריו, "מהלך התקיפה יצר הפתעה בשטח, האויב הופתע מתקיפה אווירת שפגעה במחבלים ובאתרים שהוא חשב שאנחנו לא מכירים. ההפתעה הזו אפשרה לנו את בטחון הכוחות ואפשרו את הפשיטה שנעשתה".

"כוחות של חטיבת הקומנדו צנחנים גולני בדגש על סיירות נעים בשטח נכנסו למבנים ויצרו שליטה בשטח. לוחמים איתרו מטענים בתוך דירות מבצעיות שמהם תכננו מחבלים לצאת ולבצע פעילות כנגד הכוחות".

תיעוד פלסטיני של רגעי הפיצוץ בג'נין

דובר צה"ל הבהיר כי "לא באנו לכבוש את מחנה הפליטים, זה לא מבצע מול הרשות הפלסטינית, זה מבצע מול ארגוני הטרור בג'נין שממררים גם את חיי האזרחים בג'נין".

"לא אתייחס לזמן המבצע אבל יהיו כאן רצף של פעולות שלא בהכרח תחומות בזמן בכל צפון השומרון בהתאם למודיעין ועיתוי מבצעי, וזה גם מה שהוביל אותנו גם לפעילות הזאת וההחלטה בהתאם למודיעין ומזג אוויר שהתאים למבצע", הוסיף והבהיר כי "הרשות הפלסטינית והמנגנונים אינם יעד במבצע הזה".

עוד אמר: "המאבק בטרור לא יפתר בפעולה אחת זה מחייב נחישות והתמדה ונשתמש בכל הכלים שיש בידינו. אנחנו נדרשים לגלות זהירות ואחריות עד שנסיים את פעילות הכוחות בשטח עם כלל האמצעים שיש לספק להם כולל סיוע מהאוויר. אנחנו כרגע פועלים בכלל סד״כ הכוחות, בשלב הזה אין טנקים בתוך המרחב של הלחימה".

"אנחנו יצאנו לפעילות מבצעית וזה מבצע בג'נין ולכן זה לא מוגדר תחת שם של מבצע נרחב. מבינים שזה לא  אירוע אחד ומבקשים לייצר לעצמנו את החופש פעולה לפעולות מהסוג הזה בכל מקום בהתאם לצורך מבצעי ומודיעין. אין נפגעים לכוחותינו". 

תיעוד פלסטיני של כוחות צה"ל נכנסים לג'נין