תא"ל (מיל') אורן אבמן, לשעבר מפקד חטיבת מנשה, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM על המבצע הממוקד של צה"ל בג'נין והסביר: "זה רק התחיל. נראה שצה"ל מנהל את זה בקור רוח, גם לאורך השבועות האחרונים, ולא בהתלהבות שראינו בחלק מהדיבורים של כל מיני אנשים כאלה ואחרים. סה"כ נראה מנוהל וקר רוח".

תקיפות אוויריות וכוח קרקעי גדול: צה"ל פתח במבצע צבאי נרחב בג'נין
"יצרנו הפתעה בשטח": דובר צה"ל עם פרטים חדשים על המבצע בג'נין

הוא הוסיף כי "החוכמה זה לבצע כל הזמן את המיצוי של מה שאנחנו יודעים לעשות בצורה מהירה וחדה. אני מעריך שבאופן הפעולה שהם עשו, בצורה של מכת הפתיחה, הכניסה החזקה, אנחנו לא נמצאים עכשיו ב־2002 בחומת מגן, מבצע שבא לשנות מציאות אסטרטגית וטקטית. יש פה מבצע, פשיטה ממוקדת של כוחות שבאים לשנות מציאות.

"במקום שצה"ל איבד את השלטנות בא מבצע יותר אסטרטגי, יותר ממוקד ובהיקף כוחות יותר גדול על מנת להחזיר את השלטנות. צה"ל מתייחס ברצינות לביטחון כוחותיו, ומעדיף לעשות פעולה רחבה יותר וחזקה יותר, מאשר עוד אוסף פעולות קטנות שראינו לפני שבועיים שהסתיים עם המטען שפצע את כוחותינו. המציאות שם השתנתה".

כשנשאל איך בוחרים את נקודת ההחלטה מתי לצאת הסביר: "ברגע של מיצוי, ברגע ששני דברים מובילים להערכת מצב טובה - השכל של המפקדים וניצול המודיעין עם שלילת היכולת מהאויב. ברגע שיובן שאנחנו מיצינו את שלילת היכולת באופי הפעולה הזו, יעברו לשיטת פעולה אחרת. אחד מהדברים שכולנו צריכים להיות גאים בהם שצה"ל לא פועל עם פטיש 5 קילו, כי לא רוצים לפגוע בנשים, ילדים ובלתי מעורבים. הכי פשוט היה לפעול בעוצמה אדירה ולכן צה"ל לוקח סיכון בשביל לשמור על עולם הערכים שלנו ובצדק".

לגבי האפשרות שתגיע תגובה מעזה אמר:  "אנחנו חיים במזרח התיכון, נפץ אחד לפעמים מעורר שרשרת של פעולות. זה לא רק עזה, זה גם זירות אחרות. החוכמה כרגע זה לנסות לבצע פעולה מאוד מאוד חדה, אגרסיבית ומדוייקת, ולא ליצור אתגר ניפוץ בשאר הגזרות. אני מקווה מאוד שאנחנו לא מוסרים לאויבנו את לוחות הזמנים שלנו, אני סמוך ובטוח שמקבלי ההחלטות ידעו מתי מיצינו את השלב הזה בפעולה".

לסיום נשאל על סוגיית השימוש בחיסול מהאוויר בג'נין והאם צה"ל טעה בשנים האחרונות, והשיב: "אנחנו צריכים להסתכל, עם כל הביקורתיות בדי אן איי הישראלי, על 20 שנות ביטחון שזרועות הביטחון נתנו לי מהמרחב הזה. יש הרבה מאוד חצים, ועד לא מזמן לא היה צריך את הסיכול הממוקד והפעילות האוויר, ועכשיו צריך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm