בכל הנוגע למבצע בג'נין שהתחיל בלילה אמש, מדובר צה"ל נמסר הבוקר (שלישי) כי התקיפה הראשונה "אפשרה לנו את מרכיב ההפתעה ואפשרה לנו לעשות תנועה מהירה מאוד עד לפאתי המחנה על ידי הכוחות. ההפתעה שהייתה להם בירי מהאוויר עשתה את הפעולה שמשכה אותם מפתאי המחנה למרכז המחנה, וזה אפשר לנו נקודת כניסה למבצע ללא חיכוך".

מעבדות נפץ, מנהרות טרור ומעל 100 עצורים: סיכום היום הראשון למבצע "בית וגן"
"הם חשבו שלא הכרנו": כך צה"ל הפתיע את המחבלים בג'נין

"באזור הפאתים היממה האחרונה עמדה במרכז סריקות יעדים מודיעיניים שהיו לנו, היו מעט קרבות ברחובות וזה הוביל אותנו עד לאתמול בלילה. הרמטכ״ל נכנס אתמול בסביבות השעה שמונה והיה עם הכוחות שעתיים בחפ״ק של כוחות הקמנדו והיה איתו בתוך השטח ומהרגע הזה קבענו צורת קרב של פשיטה ומארג, ומארב פשיטות בתוך מרכז המחנה. אין נקודה במחנה שלא פעלנו בה. שיטת הקרב הייתה הייתה פשיטה ומארבים, הפלסטינים בחרו שלא לצאת החוצה ולהילחם ולא היו היתקלויות משמעותיות". 

"הימ״מ עשו פשיטה עם כוחות נוספים לבית במרכז המחנה, שם מצאנו וחשפנו מטענים כאשר מצאנו מחרטה לייצור נשק וחמ״לים ששם מרוכזת תמונת מצב מהמצלמות שמפוזרים ברחוב".

"גם הפעולות שבהן הדחפורים פעלו לגרד את הכביש בשל מטעני חבלה הייתה פעולה על בסיס מודיעין וזו פעולה שסיימנו. עד עכשיו התבצעו 20 תקיפות מהאוויר, כמעט כולם של מל״טים, והדבר הזה משפיע מאוד על הדיוק שלנו". 

"הפעלת המל"טים כנגד יעדים שהיו לנו כמו החמ״ל המשותף וברוב המקרים מדובר בהסרת איום כאשר זיהנו חמושים שמתקרבים לכוחות, שם היו רוב המחבלים ההרוגים, תשעה עד עכשיו. בנוסף, יש כ-100 פצועים בהם גם בלתי מעורבים. לא הייתה נקודה אחת שאמבולנס לא היה יכול להגיע אליה".

"כרגע אנו מנסים ללמוד כמה מתושבי המחנה יצאו ממחנה הפליטים ומעריכים שהמספר נע בין 1,000 עד ל-3,000. בתוך מחנה הפליטים יש כ-11 אלף פלסטינים. לא הוטל עוצר, והיציאה של המשפחות הייתה ביוזמתן. באיו"ש יצאו אתמול 100,000 אלף תושבים לעבודה".

"הייתה פגיעה בקבר יוסף שהרשות הפלסטינית לא הצליחה למנוע, בעזה הדבר היחדי שהיה חריג אלו ההפרות סדר, ובדרום הרצועה שניים שהתקרבו לאיזור הגדר, ביצעו ירי וברחו".

מצה"ל נמסר בנוסף כי היום "הצבא ימשיך באותו דפוס פעולה. לגבי המסגד - הוא היה יעד במבצע כיוון שידענו שיש שם מחבלים ואמצעי לחימה. במהלך הסריקות מצאנו נשקים ואמצעי לחימה. חלק מהמחבלים ברחו מהמקום כנראה בחסות האוכלסייה האזרחית. אנחנו נסיים את כל היעדים שלנו שצריך לסרוק. נשארו לנו עוד כ-10 יעדים במרכז המחנה שיש בהם תשתית של ייצור. כמו כן, יש לנו 160 שמות של מבוקשים, עצרנו 120. ההערכה שבתוך המחנה היו לפחות 300 חמושים, חלק מהם עצרנו". יצויין כי מבין 120 החשודים חלקם תושאלו ושוחררו, ובסך הכל ישנם כעת כ-30 עצורים.