המתיחות הביטחונית עם חיזבאללה בגבול הצפון נמשכת: לאחר שארגון הטרור הסיר את אחד משני האוהלים שהקים בשטח ישראל, מעבר לקו הכחול, עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, המזוהה עם הארגון דיווח הבוקר (שלישי) כי "ישראל נסוגה מאיומיה לאחר שהתקבל מסר ברור ממספר גורמים כי כל פעולה ישראלית להסרת האוהלים תוביל למלחמה". זאת, לאחר הדיווחים כי ישראל הזהירה את לבנון באמצעות "מסר דיפלומטי" כי תשתמש בכוח צבאי לפינוי האוהלים.

בחיזבאללה עקצו את ישראל: "לא מסוגלת להסיר אפילו שני אוהלים" 
כמות מערכות ההגנה האוויריות הוכפלה: השינוי של חיזבאללה שמדאיג את ישראל

עוד נכתב בעיתון, כי "השטח המקיף את שני האוהלים הפך לאחד האזורים המשוחררים לאחר שהיה חלק מהשטח הכבוש על ידי ישראל, שכן ההתנגדות הצליחה להקים שני אוהלים בעומק 30 מטר מעבר ל'קו הנסיגה' בשני האוהלים שוהים כעת מספר פעילים מכוחות ההתנגדות ותושבי המקום, כשהם נמצאים לא רחוק מכוחות הצבא הישראלי, שיצאו ב-1 ביוני עם טנק מרכבה בניסיון להפחיד את הלוחמים שיינטשו את האוהלים".

עיתון מעריב במבצע חדש למצטרפים חדשים: לחצו כאן>>>

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

על פי העיתון הלבנוני, ישראל ביקשה את עזרתה של צרפת לתווך עם הנהגת חיזבאללה, על מנת לשכנע אותם להסיר את שני האוהלים. כמו כן, נטען כי ישראל גם פנתה לכוחות יוניפי"ל, שהתחייבו לתקשר עם הצבא הלבנוני. בחיזבאללה השיבו בשלילה לכל המסרים, כשגורמים בארגון מסרו כי "האזור שעליו מדבר האויב הוא שטח לבנוני כבוש".

כמו כן, בעיתון המקורב לחיזבאללה ציינו, כי לאחר שישראל "הביעה ייאוש", היא שלחה מסר לארגון, באמצעות שגרירת ארה"ב בביירות, דורותי שיי, שקבע כי "היא אינה רוצה מלחמה ולא תסיר את האוהלים בכוח, וכי הנושא נבדק מול הכוחות הבינלאומיים הפועלים בדרום לבנון". לעיתון גם נודע שהשגרירה שוחחה עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ועדכנה אותו כי ישראל אינה עומדת להסלים או לנקוט בפעטולה צבאית כלשהי באזור.