פיגוע בתל אביב: פיגוע דריסה התרחש היום (שלישי) ברחוב פנחס רוזן בתל אביב. מהדיווח עלה כי רכב נסע בפראות ופגע באזרחים שחיכו בתחנת האוטובוס. שמונה נפגעים בדרגות שונות: שלושה במצב קשה, שני פצועים במצב בינוני והשאר במצב קל. המחבל הוא עבד אלואהב חלאילה, בן 20, תושב העיירה סמוע בדרום הר חברון. המשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות וסיוע למחבל, והם נלקחו לחקירה.

רגעי האימה בתל אביב: "המחבל פגע בתחנת אוטובוס והתחיל לדקור אנשים"
חמאס בתגובה לפיגוע בת"א: "תגובה ראשונה לפשעים במחנה הפליטים בג'נין"
חולה סופני שנכנס לארץ לקבלת טיפול: זה המחבל שביצע את הפיגוע בת"א

מבית החולים בילינסון נמסר כי פצוע קשה בן 30 מדקירה בבטן נותח ונמצא בהתאוששות. בן 76 נדקר בחזה נמצא בטיפול נמרץ ופצוע כבן 66 שמצבו קל ומטופל על ידי צוות המחלקה לרפואה דחופה. בתוך כך, לבית החולים איכילוב בתל אביב הגיעה אישה בגילאי ה-30 לחייה שהייתה בהיריון ונפצעה בפיגוע. עם זאת, צוות בית החולים נאלץ ללדת את העובר וקבע את מותו.

במהלך הפיגוע, המחבל ירד מהרכב, אזרח דלק בעקבותיו וניטרל אותו. ככל הנראה, לאחר הדריסה הספיק המחבל לדקור את אחת הקורבנות בצווארה. כוחות משטרה גדולים ממחוז תל אביב פועלים בזירה, המפכ"ל יעקב שבתאי בדרכו לשם. בית החולים איכילוב הכריז על אירוע רב נפגעים קטן.

זירת הפיגוע בפנחס רוזן בתל אביב

‏ישי, הלומד בישיבה שסמוכה לזירת הפיגוע, סיפר: "שמענו פתאום הרבה צעקות, ומיד אחרי זה סירנות. בהתחלה לא ראינו דיווח בתקשורת ואז רצנו למקום. המראות היו קשים. אמבולנסים פינו את הפצועים והיו הרבה נפגעי חרדה".

עוד הוסיף: "ראיתי שהרכב נוסע לתחנת האוטובוס ואז את המחבל". לירון, מדריך בקייטנה סמוכה, סיפר: "הטנדר הגיע במהירות שיא לתוך תחנת האוטובוס. אז הוא יצא עם סכין והצעירים הספיקו לברוח. המבוגרים לא הספיקו ונפגעו. היה מזעזע וזה עלול להגיע לכל מקום. ילדים בקייטנה של החופש הגדול היו אמורים לסיים את הקייטנה חצי שעה מאוחר יותר, וחלקם היו אמורים להיות בתחנת האוטובוס.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, הגיע לזירת הפיגוע. לצד קריאות עידוד שזכה להן, נשמעו לעברו גם קריאות: "איפה הביטחון?". השר שיבח את האזרח שניטרל את המחבל, וקרא לאזרחים שברשותם נשק ברישיון, לשאת אותו להתמודדות עם מצבים מסוג זה. 

"צה"ל יצא למבצע חשוב בג'נין, וידענו שהטרור ינסה להרים ראש. כל הכבוד לאזרח שירה במחבל. אני קורא לאזרחים לשאת נשק. במשרד לביטחון לאומי אנו מובילים מדיניות שתאפשר ליותר אנשים לשאת נשק", מסר. 

דובר המשטרה ‎אלי לוי מסר בגל"צ: "מחבל ביצע פיגוע דריסה ודקירה בצפון תל אביב. 6 פצועים בדרגות שונות במקום. המחבל נורה וחוסל ע"י אזרח".

עמי אשד בזירת הפיגוע בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

ארגון חמאס פרסם הצהרה בעקבות הפיגוע וקשר אותו למבצע בג'נין: "הפיגוע בתל אביב הוא תגובה ראשונה לפשעים של הכיבוש במחנה הפליטים בג'נין".

צפו בנטרול המחבל:

נטרול המחבל בתל אביב, שימוש לפי סעיף 27' א'

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]