שבעה בני אדם נפצעו באורח קשה-קל בפיגוע דריסה ברחוב פנחס רוזן בתל אביב. מתיעוד של מצלמות אבטחה באזור נראה המחבל תחילה מתנגש בתחנת אוטובוס, יוצא מחלון רכבו ומתנפל עם סכין על עובר אורח. בהמשך, פתח המחבל במנוסה עד שנורה וחוסל על ידי עובר אורח.

חמאס בתגובה לפיגוע בת"א: תגובה ראשונה לפשעים במחנה הפליטים בג'נין"
חולה סופני שנכנס לארץ לקבלת טיפול: זה המחבל שביצע את הפיגוע בת"א

נטרול המחבל בתל אביב

"המחבל פגע בתחנת אוטובוס, יצא מהאוטו והתחיל לדקור אנשים"

עדני, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירת הפיגוע, סיפר בגלי צה"ל: "רכב עבודה עלה לתחנת אוטובוס ופגע בהולכי רגל, חלקם פצועים קשה". עוברת אורח נוספת סיפרה: "המחבל פגע בתחנת אוטובוס, יצא מהאוטו והתחיל לדקור אנשים ולרוץ. פגע באישה בהריון. עד שאדם שהיה חמוש קלט אותו והוריד אותו".

יוסי אקלר ודביר עדני חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה מסרו: "לדברי עוברי אורח הרכב התנגש בתחנת האוטובוס ונשמעו אף קולות ירי. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לנפגעים שלאחר מכן פונו לבתי החולים. עקב אופי האירוע פעלו בזירה גם צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שהעניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

חובש בכיר ביחידת האופנועים של הצלה נחום נחמיאס סיפר: "מדובר בזירה קשה מאוד, בה מצאנו מספר נפגעים עם חבלות בגופם במצבי פציעה שונים. יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א הענקנו סיוע רפואי ל2 פצועים במצב קשה, ול-4 נוספים עם חבלות ראש במצב בינוני וקל. הפצועים פונו בסיוע מתנדבי הצלה להמשך טיפול בבתי החולים איכילוב בעיר ובילינסון בפתח תקווה".

זירת הפיגוע ברחוב פנחס רוזן בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע ברחוב פנחס רוזן בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מפכ"ל המשטרה: "בוצעו עוד מספר מעצרים שקשורים למחבל"

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הגיע לזירה ועדכן בפרטים: "לפני כשעה הגיע מחבל רכוב בטנדר במהירות, פגע בתחנת אוטובוס עם אנשים שהיו בתחנה, יצא מהרכב והחל לבצע דקירות של עוברים ושבים במקום. אזרח שהיה חמוש והיה במקום נטרל אותו בירי והמחבל כרגע מנוטרל, תוצאות הזירה: יש מחבל הרוג, שני נפגעים במצב קשה, שלושה במצב בינוני והשאר קל, המחבל הוא תושב השטחים, כרגע בוצעו עוד מספר מעצרים שקשורים אליו, הנסיבות נבדקות לגבי הרקע והמניע שלו, אני רוצה לשבח את הפעילות של האזרח שעם הרבה אומץ הצליח לסכל את האירוע ולמנוע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל, אני פונה לציבור ולאזרחים לגלות עירנות, אנחנו הערכנו שכתוצאה מהפעילות באיו"ש המוטיבציה לפיגועים יעלו, לכן תגברנו את הכוחות. אנחנו מאמתים את זהות המחבל, יודעים שיש אנשים שקשורים אליו והם נעצרו, אנחנו בשלבים הראשונים של החקירה".

דובר המשטרה ‎אלי לוי הוסיף: "מחבל ביצע פיגוע דריסה ודקירה בצפון תל אביב. שישה פצועים בדרגות שונות במקום. המחבל נורה וחוסל ע"י אזרח". מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד: "פיגוע נוסף, הגיע רכב תושב שטחים, מכירים את זהותו באזור רמת החייל, ודרס מספר אנשים על המדרכה, פגע בהם, ירד מהרכב, ביצע אירוע דקירה, נכון לעכשיו אין לנו הרוגים, יש שישה פצועים, חלקם במצב קשה. הוא היה לבד ואין לנו ספק שמדובר בפיגוע, אנו מבצעים פעולות נוספות כדי לבדוק האם היו לו אנשים  נוספים שהגיעו איתו, כוחות משטרה זורמים לכאן כדי לתת ביטחון לאנשים. זה אירוע קשה אבל הוא נמצא במצב סטטי כרגע".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מסר בזירת האירוע: "דיברתי עם בתי החולים, הגיעו חמישה פצועים, עושים הערכת מצב. מאחלים לכולם בריאות טובה. בסה"כ פיגוע דריסה, ראיתי את אתר הפיגוע, אנחנו צריכים להבין שזה אירוע קבוע במדינת ישראל. לשמחתי, אזרח מיד ראה והתערב וירה במפגע. במדינת ישראל יש צפי כל יום, כל שעה וכל מקום, כי תמיד יש מוטיבציה לבצע פיגועים מסוג זה, במיוחד כשיש פעילות כמו בג'נין. פיגוע כזה, לפי דעתי, היה ספונטני של מישהו שעובד פה והחליט על דעת עצמו לעשות את זה. יש היערכות מיוחדת בענייני שב"חים. אני נערך בהתאם למציאות. המבצע בג'נין הוא גדול ויש לו מטרות".