צביקה יחזקאלי שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לפיגוע הטרור שאירע מוקדם יותר בלב בתל אביב. "מי שפנוי ואיפה אפשר, עושה את זה, כי יש אנרגיה בשטח ויש גם למה", ציין. 

פיגוע דריסה בתל אביב: שמונה נפצעו בהם שלושה קשה, המחבל נוטרל | צפו בתיעוד
"התפללתי שהכדור יצא, אם לא - אני מת": האזרח שנטרל את המחבל בת"א משחזר את רגעי האימה

על המחבל, אמר: "אני לא יודע אם הוא עשה את זה בידיעה, בהכוונה. אבל כמו שאני גם מכיר את כל הדינמיקה של הטרור, כנראה הוא מצא את עצמו עובר בחור של הגדר בדרום הר חברון עם רכב, והמצב פשוט אפשר לו לעשות הנפקה טובה".

"אל תשכחו שהמשפחה שלו תקבל עכשיו קצבה, הוא ייחשב כגיבור. לא לשכוח, זה לא פיגוע שמשנה כללי משחק, אבל בטח יש גם סיבה כביכול - ג'נין. אני אישית חושב שלא תמיד צריך סיבה, אבל כשיש גובה להבות כזה, הוא בהחלט מנצל את ההזדמנות הזו", הוסיף. 

יחזקאלי ביקש להבהיר את המניעים לטרור: "כשיש פיגוע, אנחנו בעצם קוצרים כבר את הסופה - על מה הילד הזה התחנך, מה השאיפות שלו, מה הוא ראה לנגד עיניו, וכל אחד שיבין האם זה בגללנו או לא. ג'נין זה רק תירוץ, לדעתי גם כיבוש זה רק תירוץ לתנועה שקיימת ומתחנכים על פיה כל כך הרבה ילדים פלסטינים וזה הדבר המדאיג. אם אנחנו מדברים על ג'נין, אז תראו את הילדים בג'נין ותבינו למה מחנכים אותם ולאן הם הולכים". 

מה אתה שומע מג'נין? הפעולה שם עוד נמשכת?
"אני חושב שהמבצע הזה ייזכר באמת בזה שצה"ל ניטרל את היכולת של החמושים לאיים בכלי נשק הכי אפקטיבי שלהם שזה הנשק עצמו, וחשיפת המטענים, אבל זה רק גירוד קצה קצהו של מה שיש בג'נין. יש עוד עבודה. אני חושב שהצבא והדרג המדיני-פוליטי מסתפק בזה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM