מבצע "בית וגן" בג'נין נכנס ליומו השני, כשכוחות הביטחון ממשיכים לפעול נגד תשתיות הטרור באזור. על כך, ראש האגף המדיני-ביטחוני לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד, שוחח הערב (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והסביר כיצד מתנהל המבצע במחנה הפליטים. במקביל, תקף את ההתנהלות המדינית של הממשלה, והשיב האם יש להסתפק במבצע צבאי בג'נין, או שצריך להרחיב אותו גם לעזה.

בפתח השיחה, אמר גלעד: "זה מבצע לטיפול יותר יסודי במחנה הפליטים ג'נין. זה בעצם קן מרצחים רחב היקף שהולך ומתפתח והטיפול הזה הוא חלק מטיפול רחב עם אסטרטגיה יחסית מוצלחת של מניעת טרור, קרי מעשי רצח, על בסיס שילוב בין מודיעין מדויק לבין פעילות מבצעית נחושה ותיאום ביניהם. זה לא דומה ל'חומת מגן', כי שם המבצע היה נגד ישות רשע שניצחה על טרור תוך העמדת פנים שהיא רוצה שלום".

"פה אין אסטרטגיה. פיגועים תמיד היו ויהיו בכל מצב, אבל מה שאנחנו מבצעים בצד המדיני, לדעתי יוביל אותנו לאסון כבד. נתנו לשר סמוטריץ' להיות הקברניט של ספינה שתעלה על שרטון בוודאות - הרחבת התנחלויות בצורה לא מבוקרת, ניכור מן העולם, פגיעה ביחסים בעתיד עם הערבים, והיעדר שותף פלסטיני. הרשות הפלסטינית שוקעת. אנחנו לא חווים את הטרור בהיקפים הנוראיים שלו בגלל פעולות סיכול מוצלחות ביותר על בסיס מודיעין מדויק של צה"ל והשב"כ, לכן המבצע הזה הוא יותר רחב, אבל בוודאי שהוא חלק מאסטרטגיית סיכון נכונה, אבל בשאר הדברים, לדעתי, כמו ההפיכה המשטרית ודברים אחרים שקורים לנו, שהיסטורית לא יאמינו איך עשינו אותם". 

לאחר מכן, נשאל אלוף (מיל') גלעד, האם יש להרחיב את המבצע גם לעזה. לדבריו, "עזה זה משהו אחר. המדיניות הייתה לעשות בידול. מה שעשה חמאס ברוב עורמתו, הם לקחו את הבידול והפכו אותו עלינו. בעזה הם נמנעים מלהתגרות בצה"ל ומעניקים את מרכז הכובד ליו"ש, ואם אפשר להצית מלחמת דת בינינו לבין העולם המוסלמי על בסיס הר הבית-מסגד אל־אקצא".