רואים את הסוף? טל לב רם, פרשן "מעריב", שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, וסיפק את הערכתו בנוגע למועד סיום המבצע של צה"ל מול קיני הטרור בג'נין. "להבנתי אנחנו קרובים לסוף. אם שמענו בבוקר את דובר צה"ל אומר שיש עוד עשרה יעדים, במושגים של צבא כשיש אלף לוחמים בשטח, אפשר להבין שזה כבר היה איתות שהעסק הולך לקראת סיום", ציין. 

צה"ל ממשיך לפעול בג'נין; תיעוד: מעצר מבוקש לעיני משפחתו | צפו
פיגוע דריסה בתל אביב: שמונה נפצעו בהם שלושה קשה, המחבל נוטרל | צפו בתיעוד

הוא ביקש להבהיר: "שימו לב, רוב ההרוגים הם בשעה הראשונה של הפעולה. סך הכול צריך לומר, צה"ל פעל טוב, מסודר, ענייני, פגע מדויק במי שצריך לפגוע. צריך לשים את זה בפרופורציות. זה לא לשינוי משוואות, זה בעיקר לאפשר מחר בבוקר אם יצטרכו לעצור עוד פעם מישהו בג'נין, שפעולה כזאת לא תדרוש להכניס עוד פעם יותר מאלף לוחמים, אלא תהיה הרבה יותר פשוטה. זה הסיפור".

לב רם טען כי היומיים האחרונים מזכירים לו את תחילתו של מבצע "עופרת יצוקה" שנפתח בסוף שנת 2008: "אם משהו קצת מזכיר לי, זה באמת רק את הפתיחה של 'עופרת יצוקה' באזור הצפוני של רצועת עזה וכדומה, שהם ראו צבא שהיה מסודר מאוד עם הרבה כוח, פשוט עפו אחורה ובסופו של דבר מספר המפגשים וההיתקלויות לא היה גבוה, הוא היה מאוד מאוד נמוך". 

תיעוד מיוחד מתוך ג'נין:

תיעוד מיוחד מתוך ג'נין
כרזת שהיד בג'נין (צילום: טל לב רם)
כרזת שהיד בג'נין (צילום: טל לב רם)

כמו כן, התייחס לעתיד הזירה בג'נין: "אני מניח שעשו פה דברים, שאם עוד שלושה חודשים לא תפעל שוב, יחזרו. הסיפור פה יהיה על שיטתיות ופעולה רצופה עכשיו אם תהיה. אני חושב שטוב שהצבא מאופק ולא יוצא מגדרו ומחמיא לעצמו על הפעולה בצורה יוצאת דופן".

בתוך כך, אלוף משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת מנשה אמר: "אנחנו נמצאים ביום השני למבצע של פגיעה בטרור בעיר ג'נין בכלל ובמחנה פליטים בפרט, עובדים עם המון יחידות של צה"ל, חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, סיירת חרוב, מג"ב משטרה, ימ"מ, ימ"ס. במהלך המבצע הזה אנחנו פוגעים בלא מעט תשתיות ומחבלים שיורים על כוחותינו, תופסים לא מעט אמל"ח ופוגעים בחמ"לי תצפית ואיסוף. נכון לעכשיו אנחנו עומדים בהישגים המבצעים שהגדרנו לעצנו, כל מה שנותר לנו להבהיר שהמחנה הפליטים הוא לא עיר מקלט, צה"ל יפעל איפה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה ויעשה את זה בעוצמה".