המתיחות הביטחונית נמשכת: לאחר שהסתיים מבצע "בית וגן" בג'נין, שבמהלכו פעלו כוחות צה"ל נגד תשתיות הטרור בעיר ובמחנה הפליטים, נורו הלילה (בין שלישי לרביעי) חמש רקטות לעבר שטח ישראל, אשר יורטו על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית. ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר כי "ישראל נכשלה והובסה בג'נין, וסוחבת אחריה רגשות של בושה ותבוסה". לדבריו, "העברנו מסר ברור לאויב, באמצעות כל הגורמים, שההתנגדות בכל הזירות אינה רחוקה מהמתרחש ביו"ש, ועל האויב להפסיק את התוקפנות לאלתר".

הנייה הוסיף כי "כל אמצעי התמיכה בהתנגדות בג'נין היו על הפרק, והפיגוע ההרואי בתל-אביב והמתרחש בכל הגדה המערבית, אינם אלא ביטויים שהעם הפלסטיני אימץ כדי לתמוך בקרב בג'נין. ההתנגדות היא התואר של העם הפלסטיני והבחירה האסטרטגית שלו להגיב לתוקפנות ולהביס את הכיבוש". למרות מספר הפצועים הגדול בג'נין, הנייה טען כי "ההתנגדות לימדה את האויב לקח קשה, והסבה לו אבדות כבדות. הימים הקרובים יביאו לזעזוע בישראל, ויאלץ אותה לחשב מסלול מחדש כשהיא מתכננת לפעול נגד העם שלנו".

עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)
עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)

ראש הלשכה המדינית של חמאס ציין בנוסף, כי "חלף הזמן שבו ישראל פועלת נגד העם הפלסטיני מבלי לשלם את המחיר, ג'נין לימדה את ישראל שיעור בהתנגדות איתנה". במקביל, גורמים פלסטינים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, כי ביום שני האחרון הודיעו הפלגים למתווך המצרי, שהם "עוקבים אחר הנעשה בג'נין", ואיימו להיכנס ל"עימות נרחב" עם ישראל, במקרה של "המשך התוקפנות".

גם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, התייחס למבצע בג'נין, והצהיר שהעם הפלסטיני "השיג ניצחון גדול כשהביס את התוקפנות הישראלית על ג'נין". בהצהרה לתקשורת הפלסטינית, אמר נח'אלה כי "העם הפלסטיני הוכיח, באחדותו סביב לוחמי ההתנגדות, שהוא יכול להביס את האויב בכל עימות שהוא מנהל. אלו קרבות של תהילה עבור העם הפלסטיני".

כאמור, הלילה שוגרו חמש רקטות משטח רצועת עזה לעבר ישראל. בתגובה לשיגור הרקטות, צה"ל תקף אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה ואתר לייצור חומרי קלם רקטיים של ארגון הטרור חמאס.