מבצע "בית וגן": הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, ביקר אתמול (שלישי) במחנה הפליטים בג'נין, ברקע מבצע צה"ל בעיר. בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM סיפר על המראות: "היינו במסגד משם הופעל מטען חבלה לפני כשבועיים. מלבד זמזום המל"ט האוויר היה שקט מוחלט. המחנה גם ממבט קרוב וגם הסתכלות רחוקה שקט לחלוטין".

אסון במבצע בג'נין: הלוחם דוד יהודה יצחק ז"ל נהרג מירי במחנה הפליטים
חמאס לאחר המבצע בג'נין: "לימדנו את ישראל לקח, גרמנו לה אבדות כבדות"

הפרשן התייחס גם למותו של לוחם צה"ל רס"ל דוד יהודה יצחק. "הייתה יממה שקטה לחלוטין ואז שעה או שעתיים אחרי שהתחילו להתקפל, אירע המקרה הזה. "מה שיודעים זה ששמעו ירי, בשלב הזה אנחנו לא יודעים את הנסיבות המלאות של האירוע".

בתוך כך, בצה"ל התייחסו לחקירת הרג הלוחם דוד יהודה יצחק ז"ל בג'נין, ומסרו כי "הפרטים טרם הובהרו ונמצאים בתחקיר פיקודי. בשלב זה עולה כי הירי התרחש במהלך ניתוק המגע ויציאת הכוחות ממחנה הפליטים, בזמן לחימה ובסמטה מורכבת. נבדקת האפשרות כי הלוחם נפגע מירי כוחותינו".

בנוגע לירי הרקטות מרצועת עזה אמר לב רם: "יש לפעמים את הז'אנר המוכר של הסוררים, אני הסתכלתי מקצועית על הירי של אתמול. 5 רקטות זה מטח וזה מאפיין של ארגונים כמו הג'יהאד האיסלמי או חמאס, לא אדם בודד".

"זאת החלטה מודעת", קבע. "תוך כדי המבצע הם לא רצו לשחק את המשחק הזה אבל מי שירה את הירי אתמול ידע מה הוא עושה. הוא אולי לא רוצה להביא את המבצע לעזה אבל הוא רוצה שהעניינים יתחממו".