דובר צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) כי רס"ל דוד יהודה יצחק בו ה-23 הוא הלוחם שנהרג אמש במהלך חילופי האש במחנה הפליטים בג'נין. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. י' חברו של דוד יצחק, התראיין הבוקר (רביעי) לכאן רשת ב', ושיתף על התחושות הקשות: "קשה מאוד, לא נתפס, לא מעכלים". במקביל, קרא לשמור על אחדות בקרב העם.

בפתח דבריו, אמר י': "לאט לאט מבינים שזה המצב, צריך להתמודד, הייתי רוצה לספר עליו כמה דבירם כי יש דברים ברמה האישית תוכנות מובילות, גדלתי איתו, מה שיותר חשוב לי זה ברמה הלאומית, הוא גידל אותי ולימד אותי. הייתה לו השקפה מדהימה, כולו לב, לוחם על, גיבור ישראל, לימד אותי לא משנה מה תמיד צריך לשמור על אחדות אמתית. דיברו לפני חודש על כל הפילוג ועל השירות הצבאי, וההשקפה שלו הייתה שכולנו אחים ולא משנה מה, והוא מת כגיבור".

ג'נין (צילום:  REUTERS/Raneen Sawafa)
ג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafa)

עוד אמר י': "צריך לשמור על ראש מלמעלה ואחדות בעזרת השם נזכה שהמוות שלו לא היה סתם". צריך להסתכל על הכאן ועכשיו על עם ישראל, זה לא שווה כלום אם אנחנו לא מאוחדים, זה מה שהוא לימד אותי, צריך להיות מאוחדים בשבילו גדלנו ביחד, בבית אל, התנדבנו ביחד, הנתינה שלו הייתה משהו יוצאת דופן, כל דבר שעשה עשה עם חיוך אמיתי, מכל הלב".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, ספד: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה.  'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן אמר: ״כואבים את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי״ד גיבור ישראל. דוד גדל והתגורר בבית אל והיה קצין מוערך ביחידה המובחרת אגוז. אנו משתתפים בצער הגדול ומחבקים את משפחתו, קרוביו, וקהילת תושבי בית אל".