מכתב שנשלח אתמול לשר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, דורש מהם לגייס את בני הישיבות, זאת לאחר פקיעתו של חוק הגיוס לאחרונה. המכתב נשלח לשניים ע"י "אחים לנשק" ו"הורים למלש"בים". לטענתם, במידה ולא יעשה זאת, תתבצע פנייה לבג"ץ. 

הממשלה צפויה לאשר את חוק הגיוס; אלו הבעיות האפשריות במתווה הנוכחי
"לא ככה נבנה הצבא": באופוזיציה ממשיכים לתקוף את מתווה חוק הגיוס

בתחילתו של המכתב נכתב: "לאחר שפקע תוקף ההסדר בחוק הגיוס, והחלטת הממשלה להימנע מאכיפת חובת הגיוס כלפיהם - הורים למיועדים לשירות ביטחון, יחד עם מחאת המילואימניקים אחים לנשק, פנו במכתב שר הביטחון יואב גלנט, בו הם דורשים ממנו לקיים את הוראות החוק ולגייס את בני הישיבות, ולא – יעתרו נגדו לבג"ץ".

"נזכיר כי כבר ב-2017 בג"ץ קבע כי ההסדר הקיים בנושא גיוס ישיבות הוא בלתי חוקתי, פוגע משמעותית בעיקרון השוויון ואינו ממלא את מטרתו. בשבוע שעבר, לפני פקיעת תוקף ההסדר בסוף חודש יוני, הממשלה החליטה כי צה"ל לא יגייס תלמידי ישיבות עד ה-31.3.2024 לפחות. כלומר להימנע מאכיפת החוק כלפיהם, ללא בסיס חוקי לכך", הוסיפו. 

מטעם מחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "בשעה שהאחים לנשק נמצאים בכל מקום להגן על המדינה, ברית האחים להשתמטות של הממשלה מייצרת קומבינה ללא חוק במקום להגדיל את מעגל המשרתים. לא נשלים עם קומבינת ההשתמטות, ואם המצב הלא חוקי לא ישתנה נעתור לבג"ץ כדי לייצר כאן חוזה חדש בין האזרחים, חוזה של חלוקה אמיתית בנטל השירות".

מטעם דובר צה"ל נמסר: "צה''ל פועל בנושא בהתאם להנחיות הדרג המדיני. המכתב התקבל בצה״ל וייענה במישרין".