מבצע "בית וגן": דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, סיכם הבוקר (רביעי) את מבצע "בית וגן" בג'נין. "נערכים לפעילות שגרתית של לחימה בטרור, אין פה קסם", אמר בריאיון לינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM. "אין יעד מודיעיני שלא הגענו אליו פיזית, איתרנו והשמדנו את האמצעים".

לוחם צה"ל נפל בג'נין: "היה לו טוהר אינסופי, אי אפשר היה להיות אדיש מולו"
כלל הכוחות יצאו מג'נין: מבצע "בית וגן" הגיע לסיומו

לדבריו, "במבצע הזה לא נהרגו אזרחים פלסטינים, רק מחבלים. עצרנו 300 מעוכבי חקירה, מתוכם 30 הם אלה שחיפשנו, אז איפה השאר? ברחו, לא באו להילחם", אמר והוסיף: "אין חמוש שלא תקפנו אותו. הם פשוט זורקים את הנשק, נכנסים למסגד ונטמעים באוכלוסייה האזרחית. אנחנו נחזור למחנה, על פי מידע מודיעיני, נעצור את הנותרים ונטפל בהם".

הגרי התייחס גם לנפילתו של סמ"ר דוד יהודה יצחק, ואמר "הוא היה ממש לקראת סיום השירות הצבאי שלו. לוחם ותיק עם צוות ותיק שמיקמו אותם במקום מרכזי", עוד הוסיף כי: "מוקדם להגיד איך הוא נפל, מחנה הפליטים בג'נין הוא אחד האזורים המורכבים ביותר ללחימה".

לבסוף אמר: "אחד מעקרונות הלחימה בטרור הוא לבדל את האוכלוסייה שלא מעורבת בטרור, לדוגמא בג'נין יש את ג'נין ואת מחנה הפליטים. השליטה היא של חמאס והג'יהאד והאיסלמי ולא של הרשות. אני מקווה שאחרי הפעולה שלנו גם הרשות הפלסטינית תוכל לחזק את האחיזה שלה במחנה".