לוחם צה״ל בסיירת גבעתי, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל בן ה-22 מהיישוב מירב, נהרג בפיגוע הירי שאירע היום (חמישי) סמוך ליישוב קדומים. חבריו לצוות חיסלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. הלווייתו תיערך מחר בשעה 10:00, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

הנשיא יצחק הרצוג הגיב להודעה הקשה, וספד לו: ״משתתף באבל הכבד על נפילתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ״ר שילה יוסף אמיר ז״ל בהיתקלות עם מחבל בפיגוע היום אחר הצהרים בקדומים. מחזק את חבריו ולוחמים רבים הנמצאים כל העת על המשמר במשימות קשות ומורכבות. תנחומיי למשפחתו חבריו ואוהביו. יהי זכרו ברוך!״.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל שלף אקדח מחלון רכבו ומטווח קצר ביצע ירי לעבר הכוח הצבאי וסייר הביטחון, לאחר שאלה ניגשו אליו מאחר ועורר את חשדם. לאחר מכן, יצא מהרכב והחל במנוסה רגלית. כוח צבאי שהיה באזור ביצע ירי לעברו, חיסל אותו ובכך ככל הנראה מנע פיגוע קטלני יותר, לאחר שעל פי ההערכה או הסתובב סביב היישוב ונתקל בשערים סגורים. במערכת הביטחון סבורים כי המחבל הגיע לבדו.

הכתב והפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם הוסיף ב-103FM פרטים נוספים על הפיגוע הקטלני: "היה פיגוע, המחבל עצמו חוסל ממש באותה הזירה, היו דיווחים על כמה זירות אבל כרגע אנחנו יודעים על האזור שסמוך לקדומים. כמובן, יש עניינים שאינם ברורים כמו איך הגיע המחבל, וכאמור זה האירוע הראשון המשמעותי הקשה מאז יצאו הכוחות מהפעילות בג'נין וזה מראה משהו על המוטיבציות לביצוע פיגועים". 

זירת הפיגוע סמוך לקדומים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת הפיגוע סמוך לקדומים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

"המחבל לא הצליח להיכנס ליישוב. זה נמצא לאורך הכביש, לא בתוך היישוב. בהתחלה היה דיווח על שתי זירות אבל כרגע ממה שאני מכיר, הפרטים עדיין אינם ברורים לפחות בשלב הזה", הוסיף.

אתמול ארעה פיגוע ירי ביישוב הר ברכה סמוך לשכם. לא היו נפגעים בגוף, אך נגרם נזק קל למבנה ביישוב ולרכב שהיה במרחב, כוחות צה"ל פתחו בסריקה אחר חשודים.

יום קודם לכן, נפצעו תשעה בני אדם בפיגוע דריסה ודקירה בשכונת נאות אפקה ב' שבתל אביב. שניים מהפצועים, בני 30 ו-76, פונו לבית החולים במצב קשה לאחר שנדקרו בבטן ובחזה, מצבה של אישה אחרת הוגדר גם הוא קשה. ארבעה אחרים נפגעו בינוני ושניים קל, אחת מהם לקתה בחרדה. המחבל חוסל. 

הסרטון והתמונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר fm103