הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של של האוצר בצלאל סמוטריץ' לשנות את שכר משרתי הקבע. לפי ההצעה שאושרה, השינויים בשכר משרתי הקבע יוצמדו לשינויים בשכרם של שאר עובדי המדינה, זאת בהתאם למבנה השכר ולצרכי כח האדם של צה"ל. השינוי מגיע על רקע שינויים נוספים במתווה השירות עליהם החליטה הממשלה בשבועות האחרונים.

כיום, השינויים בשכר עובדי המדינה חלים על שכר משרתי הקבע הנמצאים באותו דירוג, אך ללא הלימה לצרכים של צה"ל. ההצעה תאפשר גמישות בקבלת ההחלטות של הצבא, ומענה לאוכלוסיות ספציפיות. לדוגמה, צה"ל יוכל לתעדף משרתי קבע בתחילת דרכם. בממשלה טוענים כי ההחלטה תשפר את יכולתו של צה"ל להתמודד עם המציאות המשתנה ולנהל את המשאב האנושי בצורה מיטבית.

בצלאל סמוטריץ' על יוקר המחייה: "קיבלנו ירושה איומה, אין לי פתרונות קסם". ערוץ הכנסת

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר: "מחזקים את משרתי הקבע, מחזקים את צה"ל. אני רוצה להודות לאגף שכר ואגף תקציבים על העבודה המשותפת עם צה"ל על הרפורמה בשכר משרתי הקבע. זהו צעד משמעותי וחדשני שיאפשר לצה"ל לתכנן את מצבת כוח האדם בהתאם לצרכים המשתנים, והשינויים המהירים, הן בשדה הקרב, והן בשוק העבודה הישראלי. אסטרטגיית כח האדם של צה"ל תהיה עצמאית ותאפשר בניין כוח איכותי לטובת התמודדות עם האיומים הרבים. אני סמוך ובטוח שהמהלך הזה יחזק את מערכת הביטחון וכתוצאה מכך את הביטחון הלאומי שלנו״.

מנכ״ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: ״ההחלטה שאושרה היום מבטאת את המדיניות שמשרד האוצר מוביל בעניין השכר במגזר הציבורי. היא תאפשר גמישות למערכת והתאמה לצרכי הצבא ובכך תחזק את צה״ל ואת משרתי הקבע. המהלך מגדיל את ההלימה בין הגורמים הנושאים באחריות לבעלי הסמכות. אני מודה לעובדי משרד האוצר ולשותפים בצה״ל ובמערכת הביטחון על העבודה המקצועית והמסורה״.

הממונה על השכר, אפי מלכין: ״ההחלטה על שינוי מנגנון עדכון שכר משרתי הקבע תאפשר למערכת הביטחון להתמודד עם אתגרים בגיוס ושימור כוח אדם איכותי, לייצר מדיניות שכר מותאמת לצרכים ולתגמל אוכלוסיות ייעודיות כראוי. אני רוצה להודות לצוות ביטחון באגף השכר והסכמי עבודה וללשכה המשפטית של האגף על הובלת המהלך בנחישות ובמקצועיות יוצאת דופן. ההחלטה מביאה לידי ביטוי את מדיניות האגף והמשרד לקידום השירות הציבורי ואיכות משרתי הציבור״.