גדוד אל-עיאש, המשויך לגדודי עז-א-דין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסם היום (שני) תיעוד ובו לכאורה שיגור של שתי רקטות לעבר היישוב שקד בצפון השומרון. על פי הודעת הגדוד, מדובר ברקטה מסוג "קסאם 1". בצה"ל בודקות אודות הסרטון.

מצה"ל נמסר כי שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות אותרו סמוך ליישוב. כוחות הביטחון וחבלנים נמצאים בנקודה לבחינת הימצאות חומר נפץ. החצובות והשרידים יועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. הרקטות לא היוו איום על התושבים.

ארגון שמזוהה עם חמאס טוען כי שיגר שתי רקטות (צילום :רשתות ערביות)

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר: "היום כבר ברור לכל שאין מנוס. אין סיפורים ואין תירוצים. הממשלה חייבת להורות לצה"ל לצאת באופן מידי למבצע יותר גדול, יותר רחב, יותר יסודי ויותר מעמיק בכל מרחב צפון השומרון. סיום המבצע חייב להסתיים בהכרעה, לא בעוד נקודה ועוד נקודה, ובטח לא בטיפול כירורגי. אי אפשר להסתפק יותר בסיפורים על מיגור חלקי ולתוצאות חלקיות, בכירורגיה ובחסינות המוזרה ל'רשות הפלשתינית' שהיא זו שמאפשרת את ירי הרקטות, ועומדת מאחורי רוב גל הטרור. הציבור בישראל מצפה מהממשלה להביא להכרעה, והכרעה עושים במכה צבאית נחושה וחזקה". 

"המחנה המשותף של כל הפיגועים האלו, פיגועי הירי בתוך מרחב צפון השומרון, בהרי עוטף צפון השומרון וגם ירי הרקטות, המחנה המשותף הוא עקירת היישובים בצפון השומרון לפני 18 שנה על ידי הממשלה של אריאל שרון. ממשלת ישראל חייבת לצאת למבצע נחוש שחייב להביא להכרעה, ובנוסף להכרעה הביטחונית להביא גם להכרעה התיישבותית ולבנות מחדש את חומש בצורה מלאה. אחריה לבנות את שא-נור, את גנים ואת כדים. זה מה שייתן את המענה האסטרטגי האזרחי, לצד המענה הצבאי שחייב להיות", הוסיף.

לפני כשבועיים, גדוד אל-עיאש פרסם תיעוד שבו נראה ניסיון שיגור של הרקטות לעבר המושב רם און, מדרום לעפולה. בצה"ל אישרו את הדברים גורמים מסרו כי להבנתם לא נשקפה סכנה לישובים. בהודעה הרשמית בטלגרם כתבו גורמי הטרור: ״במסגרת ההכנה והפיתוח ושבירת המשוואה עם הכיבוש, הצלחנו בגדודי אל-עיאש לשגר שני טילי ׳קסאם 1׳ לעבר היישוב רם און, מערבית לג׳נין״. עוד נכתב כי ״אנו אומרים לכיבוש ולמתנחלים שבקרוב רקטות הקסאם יפלו על ראשכם בכל אזור הגדה המערבית״. 

מחקירת האירוע עלה כי אחת מהרקיטות נפלה אחרי חמישה מטרים, השנייה נפלה אחרי כ-80 מטרים. שתיהן נפלו בשטח פלסטיני.  כוח צה״ל וחבלנים של מג״ב הגיעו לבצע סריקות במרחב ומצאו את שלדי הרקטות שלמות וללא חומר נפץ בראשי הרקטות. בנוסף, נמצא במהלך הסריקות המשגר. מדובר ברקטה בייצור עצמי ולא ביכולת מפותחת. בשום שלב הרקטה לא היוותה איום על התושבים ביישובים במרחב.