על רקע המשך החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט: בוגרי מערך 9900, המאגד בתוכו מספר יחידות בצה"ל, כחלק מאגף המודיעין, שלחו היום (שלישי) עצומה לשר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד אגף המודיעין ומפקד המערך, ובו הודיעו כי "כל עוד תהליכי החקיקה מקודמים באופן חד צדדי ללא הידברות ופוגעים אנושות ביסודות הדמוקרטיה, אנו לא נוכל להמשיך להתייצב לשירות מילואים כפי שנהגנו תמיד".

עוד נכתב בהודעה: "אנו החתומים מטה, קציני וחיילי המילואים של כלל היחידות במערך 9900 וביחידות מודיעין השטח השונות, קוראים לעצירה מיידית של תהליכי החקיקה שאינם בהסכמה רחבה, ובפרט את חקיקת החוק להחלשת עילת הסבירות".

"כאנשים ציוניים ואוהבי הארץ, חובתנו האזרחית היא לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, להתנגד נחרצות לתהליכי החקיקה המתרחשים בימים אלו בכנסת ישראל ולמנוע את העמקת הקרע בעם. תהליכי החקיקה הדורסניים אותם מקדמת הממשלה בימים אלו באופן חד צדדי והעברת החוק להחלשת עילת הסבירות בקריאה ראשונה, מהווים איום ממשי על עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ועל עקרון הפרדת הרשויות".

"אין אנו מקלים ראש במהלך זה, אשר נעשה בלבד כבד ובחשש גדול, אך זהו צו השעה אל מול האיום שהדמוקרטיה הישראלית נמצאת מולה. אנו קוראים לעצירת תהליכי החקיקה החד צדדיים ולקיום שיח מעמיק ומקצועי אשר יוביל להסכמה רחבה בנוגע לכל שינוי הנעשה בצורת השלטון של מדינתנו האהובה", הוסיפו.

בסיום, כתבו: "מי ייתן וממשבר עמוק זה תצמח הזדמנות לשיפור מערכות השלטון במדינת ישראל וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. אנו מבטיחים לחזור ולשרת את מדינתנו נאמנה ובחירוף נפש אם תהליכי החקיקה הנוכחיים ייפסקו, וחוקים הנוגעים לשינוי שיטת המשטר במדינת ישראל יחוקקו בהסכמה רחבה".

מגד, מטעם תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' נמסר: "אנו, מאות מפקדים בכירים בכל גופי הביטחון ושגרירים, נתמוך ונגבה את אנשי המילואים שיחליטו שמסיבות ערכיות לא יתנדבו לשרת ממשלה שמרסקת את ישראל כדמוקרטיה ציונית, ומסכנת את ביטחון ישראל".