על רקע המשך החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט: בכיר נוסף תת אלוף במיל' בחיל האוויר כמדריך טיסה בבית הספר, ובתפקיד מבצעי בכיר ומשמעותי גם בימים אלה הודיע היום (שלישי)  לבכירים בחיל האוויר כי הוא מסיים את שירות המילואים. בתפקידים חשובים גם היום.

שקט מתוח: ככל שמשבר הרפורמה יעמיק, צה"ל עלול להיפגע בדרכים נוספות | טל לב רם

בשיחה למעריב סיפר על תחושותיו הקשות: "אכן השעיתי את עצמי מהמשך השירות במילואים. וזה אירוע מורכב וכואב מאין כמותו. אותו אני מנהל מול מפקדיי. לא מותירים לאלה ששרתו כל חייהם למען המדינה - שום ברירה אחרת. כל הקווים האדומים נחצו, כל הערכים עליהם גדלנו נרמסו. החוזה הופר ברגל גסה".

לדבריו, "החקיקה תפרק את צה״ל. הפגיעה בצה״ל בטווח הקצר אינה זו המשמעותית משמעותית - מה שיפרק את צה״ל בטווח הארוך - היא החקיקה. תחילה המילואים, אחר כך אנשי הקבע לא יחתמו, אחר כך צבא החובה יתפרק. כשהחקיקה תיעצר - נחזור לשרת. וזה חייב להיות  חקיקה בהסכמה רחבה".

זה הקצין הבכיר השני בדרגת תת אלוף שמודיע על הפסקת שירות המילואים. בשני המקרים מדובר בקצינים שבשירות הקבע שלהם כיהנו בשדרת הפיקוד המובילה של החיל. הם אומנם מעבר לגיל הטיסה המבצעית אבל המשיכו לשרת ולהתנדב במיל' הרבה מעבר לגיל הפטור והם משרתים

כאמור, בחודש שעבר הודיע בכיר נוסף, תת אלוף במיל' ובעל תפקיד מבצעי מרכזי מאוד על הפסקת שירותו. הבכיר ביקש לפרוש משירות כבר בסוף פברואר, בגל המחאה הקודם, אך בסופו של דבר החליט להמשיך בשירות מילואים פעיל בעקבות הקפאת החקיקה.

ד', סגן אלוף וטייס קרב לשעבר בצה"ל, מודיע כי יפסיק להתנדב אם הרפורמה המשפטית תעבור. צילום: פרטי

בתוך כך, למעלה מ-400 לוחמי אוויר פעילים במילואים קיימו הערב מפגש במשרדי חברה פרטית בבני ברק לשיח בנושא מהלכי החקיקה והמשמעות שלהם. המפגש פנימי, סגור ונועד ללוחמי אוויר בלבד - צוות אוויר, בקרים, מפעילי כטמ״מ, לוחמי יחידות מיוחדות, אנשי הדרכה ואנשי מטה מבצעי - כולן וכולם בתפקידים מרכזיים בפעילות מבצעית והדרכה ופעילים בשירות מילואים.

מוקדם יותר היום בוגרי מערך 9900, המאגד בתוכו מספר יחידות בצה"ל כחלק מאגף המודיעין, שלחו עצומה לשר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד אגף המודיעין ומפקד המערך, ובו הודיעו כי "כל עוד תהליכי החקיקה מקודמים באופן חד צדדי ללא הידברות ופוגעים אנושות ביסודות הדמוקרטיה, אנו לא נוכל להמשיך להתייצב לשירות מילואים כפי שנהגנו תמיד".

עוד נכתב בהודעה: "אנו החתומים מטה, קציני וחיילי המילואים של כלל היחידות במערך 9900 וביחידות מודיעין השטח השונות, קוראים לעצירה מיידית של תהליכי החקיקה שאינם בהסכמה רחבה, ובפרט את חקיקת החוק להחלשת עילת הסבירות".