מאות לוחמים ולוחמות צוות אוויר בדימוס ובשירות מילואים פעיל פרסמו מכתב תמיכה בטייסים. "אנו החתומים מטה, מתוך היכרות קרובה עם המשמעויות של הפסקת טיסה פעילה, אומרים באופן הברור ביותר לקבוצת המילואים הפעילים: אנו נתמוך, ללא סייג, בכל פעולת מחאה שלכם, כולל השעיית התנדבות לאלתר", נכתב.

בוגרי מערך 9900: "לא נוכל להמשיך להתייצב לשירות מילואים"
גלנט: "הקריאות לעידוד הסרבנות - מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו"

"ביום שלישי, 11 ביולי 2023, נפל דבר במדינת ישראל – הכנסת אישרה בקריאה ראשונה חוק הפוגע בצורה אנושה במערכת המשפט בישראל, על ידי הרחבה בלתי סבירה בעליל של מרחב ההחלטות של הממשלה, מעבר לכל אפשרות של ביקורת שיפוטית. כאשר החלטות ממשלה אינן ניתנות לבדיקת סבירות על ידי בית המשפט, מתמוטט באופן מידי אחד מעמודי התווך של הדמוקרטיה בישראל, ונפתח נתיב ישיר למרחב שלטוני הקרוי דיקטטורה. במרחב זה, לגופים ציבוריים, עסקיים, ופרטיים, כמו גם לאזרח הפשוט, אין שום יכולת לדרוש ולהביא לתיקון אי צדק ועיוותים שנגרמו על ידי החלטות בלתי סבירות של הממשלה", הוסיפו.

לטענתם, "אנו עומדים על זכותנו כאזרחים לחיות ולגדל את ילדינו במדינה דמוקרטית ויהודית, ותובעים מהממשלה לעצור את תהליך אישור החוק בכנסת, לבטלו, ולא להביאו לקריאה שניה ושלישית".

כזכור, אמש בכיר נוסף תת אלוף במיל' בחיל האוויר כמדריך טיסה בבית הספר, ובתפקיד מבצעי בכיר ומשמעותי גם בימים אלה הודיע לבכירים בחיל האוויר כי הוא מסיים את שירות המילואים. במקביל, למעלה מ-400 לוחמי אוויר פעילים במילואים קיימו מפגש במשרדי חברה פרטית בבני ברק לשיח בנושא מהלכי החקיקה והמשמעות שלהם.

בין החתומים על המכתב - הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' דן חלוץ, ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס ידליןתת-אלוף (בדימוס) אמיר השכל ועוד.