פרשת האוהלים בצפון: לפי דיווחים בלבנון, ישראל העבירה ללבנון הצעה לפתרון סוגיית האוהלים שהקים ארגון הטרור חיזבאללה במובלעת הישראלית בהר דוב, כולל הסכמה על שינוי הגבול הקרקעי, כך דווח היום (רביעי) באל אח'באר. זאת, ברקע ביקורו של המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין באזור ופגישתו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, גורמים ישראלים מכחישים: "עמוס הוכשטיין לא קיבל הצעה כזו".

בחיזבאללה עקצו את ישראל: "לא מסוגלת להסיר אפילו שני אוהלים"
אחרי חיזבאללה: המהלך הדרמטי שמתכננת לבנון בגבול הצפון

לפי דיווחים ערביים, התיווך בין הצדדים נמשך ע"י הצרפתים, האמריקאים והאו"ם שעושים מאמצים להגיע ל"פתרון" המונע כל הסלמה. לאל אח'באר נודע כי "מדינות המערב הודיעו ללבנון שישראל מוכנה להיכנס למגעים על הגבול הקרקעי למרות התנגדותה הקודמת ולהגביל את הדיון לנקודות השנויות במחלוקת". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד דווח כי מקורות דיפלומטיים בביירות אמרו כי "לבנון קיבלה מידע על האפשרות שהוכשטיין יבקר בקרוב בביירות להשלמת המאמצים", בהתחשב בכך ש"הממשל האמריקאי רואה בהתפתחות הזו הזדמנות להשלים את תיחום הקרקע שהוא ממהר להשלים מאז סוף התיחום הימי". 

לפי הדיווח, ללבנון הועברה הצעה מהמתווכים שחיזבאללה יפרק את האוהלים שהקים מעבר לקו הכחול בתמורה לפירוק הגדר שהוקמה בחלק הצפוני של כפר ע׳ג׳ר. לבנון השיבה שאין מו״מ לגבי כפר ע׳ג׳ר ושהאוהלים שהוקמו קשורים ל-16 הנקודות השנויות במחלוקת בגבול היבשתי, כולל נקודה B1.

למרות שלבנון לא התנגדה, היא סבורה כי סכסוך הקרקעות כולל את חוות שבעא, כפר שבעא וע'ג'ר, ולפיכך, "אי פתרון נקודות אלו אין פירושו פתרון הסכסוך, ולא יהיה מיקוח, תוך שימת דגש כי תיחום הגבול הקרקעי אינו קשור להסרת האוהלים".

יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, אמר כי "שני האוהלים ממוקמים על אדמת לבנון, ומה שנדרש מהקהילה הבינלאומית הוא לחייב את ישות האויב ליישם את החלטה 1701, ולפרוש מחלק זה".

בתוך כך, שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, החל בסבב שיחות עם שרי החוץ של המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם על מנת להוביל מהלך לשרטוט גבול יבשתי חדש עם ישראל, כך דווח בערוצי הטלוויזיה במדינה. 

על פי הדיווח, בו-חביב העביר את הרעיון גם למפקד כוח יוניפי"ל בגבול במהלך פגישה משולשת עם ראש ממשלת לבנון. שר החוץ הלבנון אמר לערוץ הטלוויזיה הלבנוני MTV: "ההצעה לתיחום הקרקע היא רצינית והיא הפתרון לבעיות השונות בגבול. ההצעה אין בה שום צעד של נורמליזציה". לדבריו, יש 13 נקודות מחלוקת בגבול הצפוני, על שבע מהן יש הסכמה.