אלוף במיל' גרשון הכהן, חבר תנועת "הביטחוניסטים", התראיין היום (חמישי) לתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM ושוחח עימו על המתיחות עם לבנון לאחר התקרית הביטחונית של צה"ל עם פעילי חיזבאללה

"יש פה משחק מאד מתוחכם של נסראללה", הסביר. "לאורך כל גבול הצפון הוא מנסה להביא אותנו למקום שבו ניאלץ למו"מ לתיקוני גבול שהוא דורש, מעל 10 נקודות שבהן הוא לא מכיר בגבול זה עניין של שנים. כשישראל יצאה מלבנון בשנת 2000, ראש הממשלה אהוד ברק ביקש הסכם גדול, ועם חיזבאללה אין הסכם, אז איך יוצאים מלבנון בלי הסכם? ההסכם עם סוריה היה בהכרה של האו"ם במילוי החלטה 425 של האו"ם ע"י מדינת ישראל. זאת אומרת שהאו"ם קבע בנקודות מאד מדויקות איפה בדיוק הגבול הבינלאומי, ומדינת ישראל נענתה לתכתיב האו"ם. נסראללה, כמו סוחר מתוחכם, כמו איש שמגיע ממקום של עבריינים ומלחמות, מצא עילה לא להסכים על הגבול שלא סומן אלא נקבע במפה של האו"ם ע"י אונדו"ף באזור חוות שבעא בהר דב, כי שם לא היה גבול בין ישראל ללבנון לפני 67, אלא רק בין סוריה ללבנון".

"מדינת ישראל תחרב": תרחיש האימים של הבכיר לשעבר בחיל האוויר

טלטלה בצבא הרוסי: קצין בכיר תקף את הפיקוד והודח מתפקידו


על הר דוב, שנחשב כאזור מאד מורכב ומסובך מבחינה צבאית, אמר: "ישראל מציבה מוצבים בהר דב סמוך לגבול שסימן אונדו"ף, הגבול שהיה עוד לפני המנדט הצרפתי בסוריה ובלבנון וכך ישראל מילאה את תפיסת האו"ם, אך חיזבאללה לא קיבל אותה. זאת אומרת שאנחנו נמצאים במקום שלמדינת ישראל יש גיבוי מהאו"ם על הגבול, ומצד חיזבאללה יש אי הסכמה ועילה לסכסוך גם במקומות אחרים".

הכהן גם הגיב על על נאומו של מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, שהתייחס למתיחות הביטחונית בצפון. "נסראללה מנהל פה מלחמה פסיכולוגית נגד מדינת ישראל ובעצם אומר לנו שני דברים", אמר. "הראשון: 'אם מדינת ישראל תחליט להזיז את האוהל, אני אקח את זה למקומות שאתם תסבלו ואתם הרי רוצים שקט'. הדבר השני שהוא אמר: 'שימו לב עם ישראל, המנהיגים שלכם, משתמשים בי באיומים שלי לדחוף אתכם לחרדה, כאילו הולכת להיות מלחמה. משחקים בכם ואני לא מתכוון לעשות מלחמה".

גרשון הכהן (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
גרשון הכהן (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)


על השאלה האם אנו בדרך לעימות עם חזבאללה או שמא מדובר במלחמה פסיכולוגית, ענה: "זאת מלחמה פסיכולוגית שיש בה גם מוכנות לתקריות גבול הליכה על הסף. הם (חיזבאללה) לא רוצים מלחמה אבל דיר באלקום, אנחנו יכולים לעשות משהו שידרדר למלחמה ואתם הרי לא רוצים מלחמה. זה הסיפור בתמצית. מכאן צריכים נקודה של הבנה עמוקה איך מתנהלים עם היגיון של משהו שהוא ביסודו מומחיות של סחיטה".

לסיום, התייחס הכהן לאזהרתו של ראש הממשלה שאמר: 'הסרבנות תשבית את צה"ל': "יש ממדים של סרבנות בעיקר של חיל האוויר. כל טייסת בנויה בחלקה הגדול על טייסי מילואים. אם הם מאיימים שהם לא מתנדבים זו בהחלט סוג של מניפולציה, ממש לא לגיטימית. מעולם לא נעשה שימוש בזה בצה"ל, מניפולציה פוליטית האיומים האלה. רוב צה"ל יודע שהנאמנות שיש לכולנו לא רק לצה"ל ולחובת הגיוס, אלא לדבר הגדול הזה שקוראים לו מדינת ישראל, הגנה על מדינת ישראל וארץ ישראל. אין דבר נעלה מזה ולא משחקים בזה".