הפיגוע בצפון תל אביב: האזרח שניטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בצפון תל אביב לפני כשבוע זכה היום (חמישי) לתעודת הוקרה, בטקס במשרדו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובנוכחות מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

האזרח שנטרל את המחבל בצפון ת"א משחזר: "ראיתי בן אדם מפלצת, ענק, בריון"
דורס, יוצא מהרכב ודוקר: תיעוד דרמטי של רגעי הפיגוע בתל אביב

במעמד הטקס אמר בן גביר: "האזרח הגיבור פעל כמצופה, חתר למגע וניטרל את המחבל שהגיע לרצוח אנשים. הפעולה החשובה מנעה פיגוע גדול יותר ועל כך מגיעה לו תעודה זו והערכה רבה. באירוע הזה ראינו כמה חשוב שיש אזרח חמוש ומוכשר לשימוש בנשק, שיכול ברגעים הראשונים להגן על עצמו ועל אזרחים ולנטרל את המחבל. 

"המדיניות היא מתן רישיונות לכלי יריה פרטי למי שעומד בתבחינים וחילקנו בחודשים האחרונים למעלה מ-18 אלף רישיונות לאזרחים בדיוק בשביל המצבים האלו".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בירך את האזרח ואמר: "מגיעה לך הערכה רבה ושבח, בשמנו ובשם כל אזרחי ישראל , על אומץ ליבך ועל התנהלותך הנחושה, שהצילה חיי אדם".

האזרח שזכה לכבוד ציין: "תודה לשר שדאג לשלומי ולא עזב אותי במשך כל היום והמפכ"ל שהגיע מיד למקום ונתן לי גיבוי. אני רוצה להודות לכם באמת".

הפיגוע בתל אביב (צילום: מצלמות אבטחה)

שבעה אזרחים נפגעו בפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר ברחוב פינחס רוזן בתל אביב. מתיעוד של מצלמות אבטחה באזור נראה המחבל תחילה מתנגש בתחנת אוטובוס, יוצא מחלון רכבו ומתנפל עם סכין על עובר אורח. בהמשך, פתח המחבל במנוסה עד שנורה וחוסל על ידי עובר אורח.