שר הביטחון יואב גלנט, המבקר השבוע באזרבייג'ן, התייחס היום (חמישי) בתדרוך לכתבים צבאיים לקירוב היחסים עם באקו – ולשכנה איראן. "הביקור באזרבייג׳ן מהווה עליית מדרגה משמעותית בשיח על המרכיבים השונים שיחזקו את מערכת היחסים בין המדינות", אמר והוסיף: "דנו בשיתופי פעולה חשובים בתחומים ביטחוניים, מודיעיניים ותעשייתיים. הביקור יביא לחיזוק היחסים האסטרטגיים ולהעמקת שיתופי הפעולה בשלל דרכים".

המוסד עצר את המתנקש בלב איראן: מבצע סיכול הפיגוע בקפריסין נחשף | צפו
כך מעודדת איראן להסלים את המצב הביטחוני ביהודה ושומרון

בהמשך התייחס גלנט למערכה מול איראן והניסיונות לסכל את תוכנית הגרעין שלה. "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון", אמר, "בתקציב הרב שנתי עליו חתמנו לאחרונה הקצנו מיליארדים להתמודדות עם מעגל שלישי, כדי להיערך לכל דרך בה נמנע מאיראן נשק גרעיני צבאי".

עוד אמר כי השר כי בשנים האחרונות מנסה איראן לפגוע בישראלים וביהודים ברחבי העולם. "מדובר בלמעלה מחמישים ניסיונות פיגוע בשנים האחרונות, חלקם הגדול כבר הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון. בזכות מערכת הביטחון שלנו, ובזכות שיתוף הפעולה עם מדינות רבות,  הכשלנו ניסיונות אלו והצלנו חיי אדם".

לפי גלנט, השפעותיה של איראן ניכרות גם בלחמי בשטחי יהודה ושומרון. "בג׳נין, זיהינו עליה באיכות ובהיקף אמצעי הלחימה, זאת בעקבות מימון, הפצת ידע ושיטות לחימה של איראן, כדי להפריע ליכולת השליטה של ישראל בשטח. הוכחנו כי בכל מקום בו יהיה טרור נפעל בצורה התקפית ויוזמת".

הוא הוסיף: "בפעולתנו בג׳נין שינינו פאזה ופעלנו בריכוז מאמץ כדי להתמודד מול תשתיות הטרור והנשק הזמין באזור. כעת, יש לרשות הפלסטינית הזדמנות לעשות מה שמצופה ממנה, עם זאת - בכל מקום בו נצטרך לפעול, לא נהסס".