במערכת הביטחון ממשיכים להיות מוטרדים מההתפתחויות האחרונות ומהשלכות המשבר העמוק בישראל גם על המצב הביטחוני. זאת, כאשר ברקע המתיחות מול חיזבאללה בצפון ומשבר ביחסים עם ארה”ב.

טייסים במילואים שעדיין משרתים כטייסים פעילים בטייסות הקרב עדיין לא הודיעו למפקדיהם כי הם מתכוונים שלא להתייצב בטייסת כמחאה על המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית. אולם בצה”ל מעריכים כי במידה שהחקיקה תימשך ואיתה גם עוצמת המחאה - מספר הטייסים שיודיעו על הפסקת טיסה עשוי להיות גבוה.

המחאה בצבא אינה מוגבלת לחיל האוויר. בימים האחרונים יש עלייה משמעותית בקרב אנשי מילואים בזרועות אחרות, שהודיעו למפקדיהם כי הם אינם מתכוונים להתייצב למילואים.

כמו בשיא המחאה לפני פחות מארבעה חודשים גם הפעם, ואולי אף ביתר שאת, מלווים אותה מתיחות ביטחונית מול חיזבאללה ומשבר מדיני חמור עם ארה”ב. במערכת הביטחון סבורים שלמשבר הפנימי פוטנציאל להשפיע גם על המצב הביטחוני. בעיקר כאשר חיזבאללה עלול לקרוא לא נכון את ישראל ולנסות למתוח עוד יותר את משוואות התגובה שלו מול ישראל, מתוך מה שהוא מזהה כחולשה.

בינתיים, אחרי אישור חוק ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה ועם הדהירה של הקואליציה לאישורו בקריאה שנייה ושלישית - גם ארגוני המחאה מעלים הילוך.

בעקבות "קידום החקיקה הדיקטטורית" מצד הממשלה, ארגוני המאבק בדיקטטורה הודיעו אתמול כי ביום שני הקרוב יתקיים יום התנגדות נוסף וכי צפויות במהלך כל השבוע הבא פעילויות שיבוש משמעותיות נוספות.

עם התקדמות החקיקה, הארגונים קוראים לציבור הרחב לצאת בהמוניו ולהשתתף ביום שני ביום ההתנגדות הלאומי, במטרה לעצור את החקיקה, שתביא לפגיעה קשה בצבא, לריסוק הכלכלה הישראלית ולקרע בעם.

המארגנים מדגישים כי רגע האמת מתקרב וקוראים ליו"ר ההסתדרות הכללית ולראשי המשק מכלל הסקטורים להודיע על השבתה כללית ולהצטרף ליום ההתנגדות, ובכך להכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית.

ממארגני יום ההתנגדות הלאומי נמסר כי ״נתניהו וממשלת חורבן הבית מקרבים את ישראל לתהום. המחירים העצומים בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים והקרע בעם - כבר ברורים. מול כל הנזקים האלה רק האזרחים והאזרחיות ברחובות יכולים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. זה הזמן להחרפת ההתנגדות, כדי שהבית לא יתפורר״.

אמש הפגינו פעילי המחאה מול שגרירות ארה״ב בתל אביב ומול בתיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה ובירושלים. בנוסף התקיימו הפגנות במספר מוקדים בארה״ב.

ואילו במוצאי שבת יתקיימו שוב – זה השבוע ה־28 ברציפות – הפגנות בכ־150 מוקדים ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית.

בתוך כך, בניגוד למה שציפו במערכת הבריאות, ההסתדרות הרפואית לא הודיעה לעת עתה על השבתת המערכת כצעד לבלימת החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית.

אתמול בסיום הפגישה במזכירות ההסתדרות הרפואית, היא הסמיכה את הנהגת ההסתדרות הרפואית לנקוט את כל האמצעים - "כולל ארגוניים, הדרושים למנוע את ביטול עילת הסבירות”.

צעדים ארגוניים כוללים גם שביתה. אולם רק בשבוע הבא תכריע ההסתדרות הרפואית אם ובאיזו עוצמה לנקוט צעדים כלשהם. לפני פגישת המזכירות אתמול נשלח מכתב בחתימתם של כאלף רופאים ליו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י), פרופ' ציון חגי, ובו דרישה להכריז על שביתה כללית במערכת הרפואה "עד גניזה מוחלטת של ההפיכה”.