מחאה נוספת: מספר נציגים של משרתי המילואים בסיירת מטכ"ל, נפגשו לפני מספר שעות עם מפקד היחידה, והודיעו לו כי בכוונתם להפסיק לשרת כבר בתחילת השבוע הבא, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 12. כמו כן, על פי הדיווח בכוונתם להציג מכתב ועצומה, עליהם חתומים 170 לוחמים פעילים בשירות המילואים, כשהכוונה היא להגיע לבסוף ל-250 חתימות. 

שגריר ישראל לשעבר טוען: זו הסיבה האמיתית שביידן סולד מממשלת נתניהו
לאחר שבוע דרמטי: מהפך בצמרת, האם הקואליציה מחזיקה ברוב?

"אנחנו מודעים לפגיעה שעלולה לקרות בשל אי התנדבותנו למילואים ביחידה, אך בצו השעה הנוכחי לא נותרה לנו דרך פעולה אחרת בניסיוננו לעצור את ההרס שהחוקים המתוכננים יעוללו לכולנו. בכבוד רב ובכאב עמוק", נכתב. 

צעדת מחאה בחיפה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: ליאון ברוקשטין)

עוד על פי הדיווח, הצבא נערך לכדור שלג שיכול להתחיל להתגלגל כבר בימים הקרובים. מתקיים ניטור יומיומי שמתבצע בכמה רצועות בצה"ל. בנוסף, מתקיים שיח עם האנשים ביחידות, על מנת לנסות להבין זה הולך, בניסיון לבלום זאת, כשהמשימה המרכזית היא שמירה על הכשירות המבצעית. 

כמו כן, דווח כי הרמטכ"ל הרצי הלוי התבטא השבוע בנושא, במהלך תרגיל שבו נכח בצפון הארץ. בין היתר, אמר הלוי: בשיחה עם אנשי מילואים השבוע, במהלך תרגיל בצפון, הוא אמר: "מי שקורא קריאות לא להתייצב למילואים כמחאה, פוגע באופן ישיר בצה"ל. אם לא נתאמן היום, הכשירות של הצבא תיפגע, וכשנידרש להפעיל אתכם נהיה פחות מוכנים".