קצין ביחידה מובחרת בחיל האוויר, שצפוי לשוב ליחידתו בתום לימודי התואר, יזומן לבירור לאחר שעל פי החשד קרא לאנשי מילואים בקבוצות ווצאפ להצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית, כך פורסם לראשונה ב-YENT. גורמים בצבא מציינים כי הוא הדגיש שאין בהודעתו קריאה לסרבנות.

"בסיטואציה דומה למדענים ב-1933": האם מערכת הבריאות תצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית?
"אנחנו בלי כלום": אוחנה חושף לראשונה מתי שמע על הרפורמה של יריב לוין

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר במקרה שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממשרת בצה״ל. הקצין יזומן למפקדיו לבירור וטיפול משמעתי בהתאם".

משבר המילואים בצבא הולך ומעמיק, ולא רק בחיל האוויר, כאשר בימים אחרונים יותר ויותר קצינים שעברו כבר את את גיל הפטור משירות מילואים, אך חלקם עדיין מחזיקים בתפקידים חשובים במפקדות צה״ל השונות, הודיעו לצבא כי במידה ותימשך חקיקת הרפורמה המשפטית, בכוונתם להפסיק את שירות המילואים ביחידות. חלק מהקצינים כבר הודיעו למפקדיהם על כך. 

בין היתר, הודיע אתמול אלוף משנה במיל׳ נבו ארז, מפקד שייטת 13 ודובדבן לשעבר, על הפסקת שירותו במילואים. במערכת הביטחון מעריכים כי בימים הקרובים היקף אנשי המילואים שיודיעו על הפסקת שירות ההתנדבות שלהם צפוי אף לגדול בצורה משמעותית. 

במהלך השבוע האחרון דובר רבות על אנשי צוות האוויר במילואים שעדיין טסים בשירות מבצעי, ועל ההשלכות האפשרויות לכשירות חיל האוויר במידה ויודיעו על הפסקת שירות המילואים שלהם.

כבר אתמול נרשמה עליה בכמות ההודעות שנשלחה ע"י אנשי מילואים, כי בכוונתם שלא להתייצב למילואים במידה והחקיקת צמצום עילת הסבירות תעבור בקריאת שלישית. ברוב המקרים, צה״ל לא היה אמור לזמן את הקצינים בתקופה הקרובה למילואים, כך שלכאורה מבחן התייצבותם לא יעמוד בקרוב במבחן המציאות. עם זאת, כאמור, המגמה הזו מטרידה את מנוחתם של בכירי מערכת הביטחון.