צה"ל עושה שימוש בבינה מלאכותית לצורך תקיפות אוויריות וארגון לוגיסטי בזמן לחימה, כך עולה מדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. על פי הדיווח, גורמים רשמיים אומרים שהשימוש בבינה המלאכותית יכול לצמצם כמויות אדירות של נתונים כדי לבחור מטרות לתקיפות.

ראש השב"כ חשף בכנס הסייבר את הכלי החדש של הארגון נגד טרור
"בינה מלאכותית זה נשק לכל דבר": התוכניות של צה"ל לשדה הקרב החדש

בנוסף, ניתן לתכנן את התקיפות הבאות במהירות עם מודל בינה מלאכותית אחר בשם Fire Factory, המשתמש בנתונים שאושרו על ידי הצבא כדי לחשב עומסי תחמושת, לתעדף ולהקצות אלפי מטרות למטוסים ולמל"טים ולהציע לוח זמנים. שתי מערכות ה-AI מפוקחות על ידי מפעילים אנושיים, שבודקים ומאשרים מטרות בודדות ותוכניות תקיפות אוויריות, אך השימוש של צה"ל בטכנולוגיה לא כפוף לשום רגולציה בינלאומית או אפילו ברמה לאומית.

התומכים בשימוש בבינה מלאכותית בשדה הקרב טוענים שהאלגוריתמים המתקדמים עדיפים על היכולות האנושיות, ויכולים לעזור לצבא למזער את הנפגעים. אלו שמותחים על כך ביקורת, לעומת זאת, מזהירים מההשלכות הקטלניות של הסתמכות-יתר על מערכות אוטונומיות. האופי החשאי של פיתוח כלי לחימה שמשתמשים ב-AI מעורר חששות רציניים בעולם, בעיקר מכיוון שהפער בין מערכות חצי אוטונומיות למכונות הרג אוטומטיות לחלוטין עשוי להצטמצם בן-לילה. בתרחיש כזה, מכונות יוסמכו לפעול עצמאית לאתר ולפגוע במטרות, ובני אדם יורחקו לחלוטין מעמדות של קבלת החלטות.
 
הפרטים על השימוש המבצעי של צה"ל בבינה מלאכותית נותרו מסווגים במידה רבה עד היום, אבל עדויות של גורמים צבאיים מצביעות על כך שצה"ל צבר ניסיון רב עם המערכות במהלך פעולות ברצועת עזה, בתגובה לתקיפות רקטות.

אל"מ יואב, מפקד מרכז הבינה המלאכותית ב-8200, חשף בחודש פברואר האחרון כי "במהלך מבצע 'שומר החומות', נעשה שימוש ב-AI לחשיפת מפקדי חוליות של חמאס". הוא הסביר: "כלי הדאטה סיינס וה-AI בהם אנו משתמשים מגבירים משמעותית את היכולת שלנו לסכל פיגועי טרור".

לדבריו, אחד הכלים המשמעותיים שבנינו ומפעילים כיום, היא מערכת שיודעת למצוא אנשים 'מסוכנים' על בסיס רשימת אנשים מוכרים שהוזנה למערכת. את התהליך הזה עושה המערכת בשניות, מה שבעבר היה לוקח למאות חוקרים מספר שבועות לעשות. אל"מ יואב המשיך ופירט כי המערכת איפשרה לראשונה זיהוי של מפקדי חוליות טילים של חמאס, ופעילי נ"ט במיליציית טרור בעזה לצורך סיכולם. בשילוב האדם-מכונה הייחודי של יחידה 8200, המכונה הצליחה למצוא את המחבלים מבין מאגר עצום של אנשים ולהעביר את המידע שנוצר מהבינה המלאכותית, אל חוקרי אגף המודיעין".

המערכת שפותחה ב-8200 מצטרפת לשורה של מערכות, במסגרת מהפכת הבינה המלאכותית, ששיפרו את היכולת של צה"ל להפליל מטרות, ולזהות פעילי טרור ובכך לסכל את פעילותם.