הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגיא פלג, והתייחס למשבר המסתמן בצבא, בעקבות המחאה נגד הממשלה והרפורמה המשפטית. "יש משבר כל כך גדול בחברה הישראלית, אין דרך בעולם שהוא לא יחצה את שערי הקריה בתל אביב או את שערי הבסיס ברמת דוד או בסיס המילואים בדרום", ציין.

"שוקלים את נשק יום הדין": ההסתדרות תשבית את המשק?
אהוד אולמרט בקריאה לביידן: "חייב להיות נגד הממשלה"

הוא ביקש להדגיש: "הרבה פעמים יש הבדל בין מספר החותמים לבין אלו שבפועל רלוונטי לכשירות היחידה. זה חלק אחד שיכול להתפתח למשבר גם בסוגייה הזו של כשירות. אנחנו עדיין לא בנקודה הזו. יש סוגיה שניה שעולה בדיון, ועלתה כבר אתמול בדיון עם שר הביטחון, סוגיה שמשפיעה על הצבא בצורה דרמטית - הלכידות ומה שקורה בתוך היחידות".

לב רם סבר כי לא קיים תרחיש שבו שר הביטחון יואב גלנט יתפטר מתפידו, אך עם זאת הדגיש: "לא משנה מי התחיל, לא משנה מי צודק, הביטחון מעל הכול ואנחנו במצב מאוד בעייתי כשהוא מתכוון בעיקר לסוגייה הביטחונית, היחסים עם האמריקאים והסוגיה בצבא. 

מחאה נגד הרפורמה בקפלן בתל אביב, שבוע 28 (צילום :אור אדר)

עוד הוסיף: "יש בן אדם אחד שהוכיח כבר קודם שיש לו כלים להשפיע על הדבר הזה. אני חושב שהוא מתקרב לרגע האמת. אני חושב שכרגע הוא במצב שהוא לא שם, אבל הוא שומע אתמול את בכירי המטה הכללי, הוא מבין את האחריות שיש על הכתפיים שלו - הוא צריך להיות הבן אדם שיש לו את הכלים והיכולת לבוא לראש הממשלה ולתת לו תמונת מצב על הצבא".

"אם אני אוסף את כל הדברים שאני רואה עד עכשיו, כשאתה מסתכל על ההתנהלות של גלנט הוא לכאורה כבר שלף את הקלף שלו בסיבוב הקודם. אבל ככל שהדברים יהיו חזקים ומשמעותיים יותר הוא יצטרך למצוא את האומץ ואת עמוד השדרה, לא לבוא ולצאת נגד ראש הממשלה, לא נאום קפלן 2", ציין.

עוד אמר: "אני חושב שיש לו מספיק כלים, מספיק יכולת והוא הוכיח גם קודם שהוא יכול לעשות את זה - לא משנה מי צודק, משנה מה עושים עכשיו למען המדינה. הסיטואציה בתוך הצבא, שזה סימפטום אחד, המצב בתוך הצבא חמור ואני מאוד מקווה ורוצה להאמין שגלנט כשר ביטחון ימצא את הדרך להיות הדמות שתהווה את הגשר".