הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, תקף היום (שלישי) בחריפות את "מחאת המילואימניקים" ואמר כי "כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה״ל, פוגע גם בבטחון המדינה. בעת הזו, היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה״ל שהוא הבועה של החברה הישראלית". את הדברים אמר בוועדת חוץ וביטחון בכנסת, במהלכה יסקור את ההתפתחויות הביטחונית האחרונות. 

חשד: קצין בחיל האוויר קרא לאנשי מילואים למחות נגד הרפורמה המשפטית
בצל החשש מאי התייצבות: דיון החירום של גלנט עם צמרת מערכת הביטחון

"הגזרות השונות, גם הרחוקות, וגם הקרובות, מחייבות את צה״ל להמשיך להיות עירני ודרוך, לחזק את ההרתעה, כדי להצליח לקיים מציאות טובה לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל כולה. האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה. המוכנות של צה״ל היא השילוב בין הכשירות לבין הלכידות, גם כאשר יש מתח בניהן, ולכן יש הצווי שלנו הוא לשמור את שני אלה ביחד בצורה הטובה ביותר", אמר בפתח דבריו.

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: ״הרמטכ״ל יורה את חציו בכיוון הלא נכון. האחראים אמיתיים לסכנת האי התנדבות יושבים במשרדי הממשלה ומסדרונות הכנסת, קורעים את העם, מפרקים את הצבא ומסכנים את בטחון ישראל. הפטריוטים הישראלים נמצאים היום ברחובות ומגינים על ישראל כיהודית ודמוקרטית, כי צבא עם יש רק בדמוקרטיה״.

בצה״ל יש דריכות רבה לאור יום המחאה המתוח הצפוי היום. גורמים בכירים בצבא אומרים כי בכל יום מתקיימת הערכת מצב שוטפת במטה הכללי, על מנת לבחון את המצב. נכון לאמש, אין לצה״ל כל בעיית כשירות במערך המילואים. אולם בצבא ערים לכך כי ייתכן שבימים הקרובים תהיה עלייה משמעותית במספר אנשי המילואים שיודיעו על הפסקת התנדבותם לשירות המילואים, כמחאה על המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית.

מבחינת הצבא אין שינוי בהנחיות שניתנו למפקדים. לפיהן, טיפול משמעתי באיש מילואים, שמתראיין או חותם על הצהרה או אפילו שולח הודעה על הפסקת המילואים, ייעשה רק כאשר הוא לא יתייצב בפועל. לטענת צה״ל, לעת עתה, מספר הלא מתייצבים נמוך מאוד. עם זאת, הנתונים המדויקים נמצאים תחת עמימות.

בינתיים בצבא מסתכלים על היום כעל יום משמעותי מאוד, שעשוי לסמן גם מגמות להמשך לקראת החקיקה הצפויה של חוק עילת הסבירות בתחילת השבוע הבא. זאת כאשר השאלה הגדולה היא מהו מספרם של הטייסים ואנשי צוות האוויר הפעילים במילואים שעשויים להודיע על הפסקת טיסה בשל המחאה.