המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתרחבת: 161 קצינים במיל' בחיל האוויר בשירות מילואים פעיל שיגרו מכתב והודיעו: "מפסיקים להתנדב לשירות מילואים".

"נשמח להתקדם בהסכמות": ההצהרה המפתיעה של רוטמן - והמסר לאופוזיציה
המחאה תחריף? "אלה זמנים הזויים, ואנשים צריכים לעשות דברים הזויים"

במכתב ציינו: "אנחנו, החתומים מטה, 161 אנשי הלב המבצעי של מטה חיל האוויר מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשרות מילואים. אנחנו קבוצה של אנשי מילואים הנמצאים בחוד החנית של החשיבה, התכנון והשליטה של מבצעי חיל האוויר ברגיעה ובלחימה מזה עשרות שנים. אנחנו משרתים במטה חיל האוויר ומחוצה לו, בינינו אנשי צוות אוויר, בקרים, מפעילי כטמ"מים, קציני מודיעין וממלאי תפקידים נוספים. בסוף מרץ 2023 עבר בכנסת בקריאה ראשונה החוק "לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים". ביום שלישי, 11 ביולי 2023 ,עבר בכנסת בקריאה ראשונה החוק "לביטול עילת הסבירות". 

"אישורו הסופי של מי מחוקים אלה , והכנסתו לספר החוקים של מדינת ישראל הוא תהליך פורמלי וקצר, אבל כזה שישנה באופן דרמטי את 
מהותה ואת פניה של המדינה, והוא יהפוך אותה מדמוקרטיה, לדיקטטורה", סיכמו.

בתגובה למכתב, שיגר הערב מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר מכתב לפורום המפקדים של החיל. "תקופה מורכבת והרבה פרסומים הערב. מניח שנחווה שיח תקשורתי עצים בשבוע הקרוב. אנחנו מבררים את הפרטים אודות המכתב והמשמעויות שלו. עם זאת, האחריות המוטלת עלינו לא השתנתה, להמשיך בשיח פיקודי עם אנשי המילואים והסדירים. קראו לאנשי המילואים להמשיך להתייצב", כתב.

הוא הוסיף: "75 שנה שחיל האוויר מספק את המטרייה האווירית לביטחון אזרחי המדינה, יחד עם אנשי המילואים היקרים לנו. חובה זו מוטלת עלינו גם היום. המצב המבצעי בעת הזאת ידוע לכולכם. יחד, נשמור על החיל ממלכתי. יחד, נפעל לשמור על הלכידות של החיל וכשירותו".