מחאת המילואים מתרחבת: אלוף משנה נוסף הודיע היום (חמישי) על הפסקת התנדבותו לשירות מילואים אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. בפעם מדובר באל"מ (במיל') א', מפקד צוות משימה במרכז האש של מפקדת העומק.

ראש המוסד לשעבר: "ביטול עילת הסבירות יאפשר להאג לחקור את חיילי צה"ל"

מכתבו הוא דוגמה לכך שהבעיה המתפתחת אינה רק בחיל האוויר אלא עשויה להתפתח במפקדות נוספות, במקרה הזה מטה מבצעי במפקדת העומק, מפקדה שסביב פעילותה יש רמה גבוהה של מידור.

במכתב ששלח לאל"מ (מיל') א.מ, מפקד מרכז האש מפקדת העומק, עם העתק לאלוף נמרוד אלוני – מפקד מפקדת העומק, תחת הכותרת "הנדון: השלכות העברת החוק לביטול עילת הסבירות", אל"מ א' כתב: "בלב כבד ובידיים רועדות אך עם מצפון שלם אני כותב לך את המכתב הבא.

"בחודשים האחרונים ממשלת ישראל עושה מהלכים משמעותיים לשינוי המשטר הדמוקרטי בישראל והפיכת מדינת ישראל ממדינה דמוקרטית ויהודית למדינה לא דמוקרטית, לא חופשית, לא שוויונית ויותר מדי יהודית שתרכז את כל הכוח בידי הממשלה ללא כל מנגנוני איזונים ובלמים, צעדים אלו עשויים להיות בלתי הפיכים בשל ההשלכות שלהם על הבחירות הבאות ומועדם.

"המשמעות הנוספת להמשך תהליך החקיקה שמחליש את בית המשפט העליון היא ביטול ההכרה שמערכת המשפט בינלאומית רואה את מערכת המשפט הישראלית כמערכת עצמאית וחשיפתנו כאנשי מילואים בתפקידים מבצעיים לתביעות בבתי הדין באירופה.

"במשך 35 שנים אני משרת במילואים )מתוכם 13 שנים בהתנדבות( בתפקידים תובעניים אשר דרשו ממני להיות עשרות ימים בשנה מחוץ לבית, שירות המילואים תמיד היה בעדיפות ראשונה וראיתי בו ערך עליון המבטא ציונות, אהבת המולדת, תרומה לזולת, שליחות ואת כל הטוב שיש במדינה שלנו.

מכתב לא.מ by maariv on Scribd

"בשבועות האחרונים התבהר לי שאנשי המילואים ופעולותיהם הם הדרך היחידה לעצור את תהליך החקיקה הנוכחי, בסופו של תהליך אני מוצא את עצמי במצב שלא חשבתי שאהיה בו והייתי שמח להימנע ממנו אך כאשר אני צריך לבחור בין טובתי האישית, והראיה של השירות במילואים כערך עליון לבין טובת המדינה ושמירה על הדמוקרטיה אני בוחר בטובת המדינה.

"לאור הרשום מעלה ולאחר התלבטות רבה אני מודיע לך שאם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור בקריאה שלישת שלא בסכמה רחבה אקפיא את התנדבותי לשירות מילואים. אסייג את דבריי ואציין שבמקרה של מלחמה או קריאה בצו 8 אגיע מתוך החובה להגן על המדינה. בכאב גדול, אל"מ (מיל') א', מפקד צוות משימה במרכז האש של מפקדת העומק".