ברקע מכתב הטייסים שהצהירו כי לא יתייצבו לשירות מילואים במחאה על הרפורמה במערכת המשפט, אמר הערב (חמישי) מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, כי הוא "עומד לאורך כל הדרך על עקרון המשך ההתייצבות ואמשיך לעמוד עליו. לחיל אתגרים רבים ואין לנו את הרשות לא לעמוד בהם".

לא רק בחיל האוויר: אל"מ במפקדת העומק הצטרף למחאת אנשי המילואים
אחד מחותמי "מכתב הטייסים": "רוב האנשים שחתמו על המכתב שלנו הם לא שמאל"

"מודל השירות בחיל האוויר עובד בצורה מצוינת כבר 75 שנה. מילואים וסדירים, טכנאים וטייסים, 'ירוקים וכחולים'", אמר. "המודל הזה מאפשר את המטרייה האווירית שהיא ביטחון אזרחינו. אם נמשיך לפגוע בכך - ייקח שנים לשקם זאת".

אלוף בר התייחס גם לסרטון ששותף על ידי שרים ברשתות החברתיות ביממה האחרונה, ואמר כי "לאמירות הקשות שנאמרות כלפי הצבא וחיל האוויר, בסדיר ובמילואים, בימים האחרונים, אין שום מקום בחברה והן מחוללות וחוללו נזק גדול בלכידות החיל. אני מגנה אותן בכל תוקף".

הרמטכ''ל הרצי לוי בתל נוף (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי לוי בתל נוף (צילום: דובר צה''ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר אתמול בבסיס חיל האוויר תל נוף יחד עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. במהלך הביקור הזכיר הרמטכ"ל כי "צה"ל מושתת על מערך המילואים מיום הקמתו. בלעדיהם, מודל צבא העם לא היה מחזיק מעמד 75 שנים. החוזה שבנינו הוא תעודת הביטוח של מדינת ישראל. הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה״ל". 

ביקורו של הרמטכ"ל מגיע כאשר יש כמאות קצינים ובהם טייסים במילואים שהודיעו שלא יתייצבו יותר. מתוכם כשלושה תת אלופים במילואים שמנהלים תאי שליטה בבור של חיל האוויר בקריה ועשרות של קצינים בכירים במילואים שנושאים בתפקיד דומה.