סרן לידר פרץ ז"ל (21) מאור יהודה, שנהרגה אתמול בתאונה בבסיס צה"ל, הובאה היום (שישי) למנוחות. למעלה מאלף בני משפחה וחברים הגיעו ללוות את לידר פרץ בדרכה האחרונה. פרץ גדלה בשכונת רמת חן ברמת גן והייתה בוגרת תיכון בליך ושבט צופי רמת חן. פרץ שירתה כקצינת לוגיסטיקה בחטיבה 7 ולאחר מותה הועלתה מדרגת סגן לדרגת סרן.

אסון בבסיס בדרום: קצינת צה"ל לידר פרץ נהרגה בתאונת עבודה

אסף, אביה של פרץ ז"ל, ספד לה: "לידרוש, לידר זו אם הפנינות, היית לנו פנינה. אני כל כך מתגעגע אליך. מתגעגע לחיוך שלך, היפהפיה שלנו. נתגעגע לצחוק, אוהבים ונאהב אותך. קשה לנו, תחזקי אותנו. מבקש שתבואי לבקר אותנו בחלומות, אני מתגעגע אליך מאוד. ביום רביעי הייתי ברמת הגולן במילואים והתקשרתי אליך. אמרת, אנחנו זזים עוד חצי שעה. רציתי לתת לך את החיבוק האחרון, איך פספסתי את זה. נבוא לבקר אותך הרבה, תבטיחי שתבואי לבקר אותנו בחלומות".

אחיה, רועי ורון, ספדו לה גם: "לידר, אני מתכחש למציאות ולא מאמין שאת לא איתנו. עכשיו את שם למעלה עם סבא יובל. מתגעגע אלייך אחותי היקרה".

הלווית סרן לידר פרץ (צילום: אבשלום ששוני)
הלווית סרן לידר פרץ (צילום: אבשלום ששוני)

הסבא יעקב פרץ: "אני רוצה להודות לכולכם. חיכיתם למעלה משעה בשמש. לא איחרנו סתם, לידר לא הגיעה בזמן בגלל נהלים טכניים. לידר היקרה והאהובה שלנו. רציתי לדבר איתך פנים אל פנים כמו בכל שבוע כשלקחתי אותך באופנוע מנקודת האיסוף. לידר, היית לנו כפנינה, הארת לנו את החיים. נקטפת לנו מוקדם מדי, בצורה טראגית ואכזרית ועוד לא יודעים למה. אנחנו משפחת קצינים, נאבקת לסיים קורס קצינים וזה לא היה קל. בכל תפקיד מפקדייך נפגשו עם הורייך כדי לספר עד כמה את ערכית".

חברתה של לידר, שנהב יקותיאל: "חברה שלי, אחותי, בת זוג שלי, קצינה שלי. בשלוש מילים בשיחת טלפון הכל השתנה. לא אראה אותך משתחררת, לעולם לא אהיה השושבינה שלך. תמיד היית הבן אדם הכי טוב שאני מכירה, אוהבת אותך לנצח, אחותי. היית אדם למופת בעולם כל כך אכזר".

מפקדה של פרץ ז"ל, אמר: "אני עומד כאן אתכם המום וכואב את נפילתה של לידר במחנה צאלים בעת הכנה לפעילות מבצעית. התגייסת מתוך שליחות. הגעת אלינו לפני שלושה חודשים, מיד בלטת עם החיוך והערכים. הייתה לך תשוקה לעזור לאחר. היית מפקדת ערכית, היית קצינה מצטיינת. פעלת בכל משימה בחדוות יצירה, כך גם ברגעייך האחרונים. נכנסת לכולנו עמוק ללב כי היית קצינה ערכית. דמותה של לידר תעמוד לצדנו. אני מצדיע לך".

סרן לידר פרץ ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן לידר פרץ ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

הדודים אייל ומאיה פרץ: "לידר, קשה לדבר עלייך ולהביע את הכאב. הלב נשבר. זוכרים אותך חיובית, צוחקת ומלאת מוטיבציה וכל הזמן מדברת על רצונך להצליח בשירות בצה"ל. נהרגת בתאונה שאנחנו לא יודעים מה קרה. את כל כך מיוחדת, מוכשרת, כל יעד הגשמת. עשית הכל כדי לעשות שירות משמעותי. את מודל לארץ ישראל היפה, כולנו צריכים ללמוד ממך".

"במשך תשע שנים לידר הייתה חניכה ומדריכה בשבט צופי רמת חן. תמיד היכרנו אותה כבחורה חייכנית, בחורה טובה וערכית, שהגיעה ממשפחה עם הרבה ערכים", סיפר בעצב ראש שבט צופי רמת חן, מני אליגון. "היא הדריכה בשכבה הצעירה של השבט והייתה דמות מאוד אהודה. אנחנו בהלם גדול".
 
בהודעת אבל שפרסם השבט נכתב: "בהלם גדול ובצער רב קיבלנו בשורה איומה, שבוגרת השבט לידר פרץ נהרגה מפגיעה במסגרת שירותה הצבאי. שבט צופי רמת חן משתתף בצער המשפחה האהובה והיקרה".