מחאת מתנדבי המילואים נגד הרפורמה המשפטית מתרחבת: לאחר שאמש עשרת אלפים מתנדבים הודיעו על הפסקת התנדבותם בשל המשך החקיקה, היום (ראשון) 1,855 בוגרות ובוגרי אגף המודיעין, מתוכם 951 משרתי מילואים פעילים, שלחו מכתב לאלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן, והודיעו על השעיית ההתנדבות.

בפתח המכתב ציינו כי "בחודשים האחרונים, ממשלת ישראל מקדמת באופן חד צדדי מהלכי חקיקה רבים שיש בהם כדי להפוך את ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה".

"אנו, 1,855 בוגרות ובוגרי אגף המודיעין, מתוכם 951 משרתי מילואים פעילים, מגיעים משלל קצוות וגווני החברה הישראלית, ולרוחבה ולאורכה של הארץ, קוראים לממשלת ישראל ולחברי הקואליציה לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים שמפרים את החוזה שבין ממשלת ישראל לאזרחיה. אנו, אשר שירתנו בגאווה, במסירות ובאהבת נפש לאורך שנים ארוכות בשלל מערכי אמ״ן - האיסוף, המחקר, המבצעים המיוחדים, הטכנולוגיה והסייבר החלטנו, כאזרחים מודאגים, שאיננו יכולים עוד", הוסיפו.

בהמשך, הדגישו כי "על אף שקראנו פעמים רבות להידברות ולהסכמה רחבה בנושאים שעל הפרק, לצערנו, לא רק שההידברות בבית הנשיא לא עלתה יפה, אלא שהממשלה ממשיכה לקדם ביתר שאת את ההפיכה המשטרית. הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות, מהלך שעתיד לפגוע משמעותית בעצמאותה של הרשות השופטת, ומטרתו לאפשר לממשלה לפעול בחוסר סבירות קיצוני, וללא ביקורת שיפוטית אפקטיבית. יכולתו של צה״ל לפעול, תלויה במערכת משפט חזקה ועצמאית ובדמוקרטיה יציבה ומלוכדת, כאבני היסוד המאפשרות את קיומו של צבא העם ומעניקות לו לגיטימציה בין לאומית".

"לפיכך, אנו החתומים מטה, משרתי מילואים בעבר ובהווה ובוגרות ובוגרי היחידות שתומכים במהלך זה, מצטרפים לאחינו ואחיותינו המתנדבים באגפי וחילות צה״ל השונים, ומודיעים בזאת, למפקדינו בצער רב, כי אנו משעים את התנדבותנו לשירות מילואים עד להודעה חדשה", סיכמו.

על המכתב חתמו משרתי מילואים מכלל יחידות המודיעין, ובהן 8200, יחידה 81, מודיעין השטח, יחידה 8197 - יחידת המיפוי, חטיבת המחקר, יחידה 9900, יחידת המ"מ ויחידה 504.