סא"ל (מיל') אורן שביל, ממחאת 'אחים לנשק', שוחח היום (שני) עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103fm על המפגינים הרבים שחוסמים את הכניסות למשכן הכנסת ותקף בנחרצות את מהלכי הקואליציה.

"אנחנו עושים את המלחמה גם בשבילך, בשביל הילדים שלך, בשביל כולם", פנה שביל למגל. "בסוף זה העתיד של כולנו. אנחנו היום בצבא ההגנה לדמוקרטיה. אני בן 52, ואני עדיין משרת. אתה כבר 20 שנה לא עושה מילואים ינון, הצוות יודע. אני עד לפני שבוע הייתי במילואים". 

מפקד חיל האוויר: "אתגר הכשירות והלכידות בין משרתינו הוא בליבת העיסוק בצה"ל"
"לעצור את המהלכים הדיקטטוריים": מחאת מתנדבי המילואים מתרחבת
 
בתגובה, ינון שאל את שביל האם הוא רוצה לקבל ממנו תביעה. "תתבע את מי שאתה רוצה", ענה שביל. "לקרוא לי משתמט, סרבן, אני בן 52".

ינון הסביר: "בגיל 45 קיבלתי טלפון, תעודה מהיחידה עם תבליט של ההולכים בחושך, ושיחררו אותי".

"אני יודע שמי שרוצה ממשיך לעשות", השיב שביל. "נורא נוח לסובב את הדברים. אנחנו שומרים גם עליך. תכבד את זה".

"אני בניגוד אליך לא הודעתי שאני לא מגיע", תקף מגל. 

"אותך כנראה החליטו שעדיף לא להביא", הגיב שביל. 

עוד הוסיף: "מדובר בבוקר קשה, המון אלימות מצד השוטרים. עצרו אותי, שיחררו על התנהגות טובה. אנחנו פה משבע ורבע, תופסים כמה חבר'ה, מי שלא תקף שוטר משחררים אותו. לא תקפתי אף שוטר, סתם שולפים אנשים מהקהל כדי להפחיד. אנחנו לא מפחדים, דיקטטורה הרבה יותר מפחידה". 

כשנשאל האם חסם כביש, השיב: "יש פה אלפי אנשים שחוסמים את כל הכניסות לכנסת, ואנחנו קוראים לממשלה - אנחנו, ביידן וכל התעשיות, כל ראשי המשק, הרופאים, וכל העולם קורא לנתניהו - עצור, אתה קורע את העם. אני איש פשוט, עובד כל בוקר. הם מצטרפים כי הם מבינים שההפיכה המשטרית היא גם רעה לכלכלה, הרופאים מצטרפים כי היא רעה לבריאות, המורים מצטרפים כי היא רעה לחינוך, אנשי הצבא מצטרפים כי היא רעה לביטחון ועם ישראל מצטרף כי היא קורעת את העם. אולי תשבו רגע? תחשבו ותגידו מה אתם עושים? הרי בעוד שבועיים זה יעבור, יעצרו את חייל צה"ל הראשון בחו"ל ופתאום נגיד 'אוי, לא חשבנו על זה'".

עוד אמר: "ההפיכה המשטרית תחלחל לכל מקום. גם מקום העבודה שלך, שהוא עיתונות, גם לשם זה יחלחל. ראית את החוק של קרעי? אתה רוצה לחיות באמירויות? אתה רוצה לחיות בסינגפור? אני רוצה לחיות במדינה חופשית שאני יכול להביע את דעתי. מדינת ישראל מתנתקת אט אט מהידידה הכי גדולה שלה. אתם רוצים להרוס את המדינה. אתם עושים פה נזק, אתם מפרקים את כל מה שידעתם, וחבל. 

"הנזק הוא שיש פה דמוקרטיה ואתם מחריבים אותה, זו הבדיחה במחאה שלכם", אמר מגל.

"בוא תסביר לי איך במחאה מחריבים דמוקרטיה", השיב שביל. 

"אנחנו חייבים בדמוקרטיה", ענה מגל. "נבחרה כנסת, ממשלה, ומחוקקים חוקים, ואתם משנים את הכללים של הדמוקרטיה. זו הפגיעה האמיתית בדמוקרטיה".

"מי ששינה את החוקים זה לא אנחנו, אנחנו אנשים פשוטים שקמים בבוקר" אמר שביל. "היינו בבחירות, הצבענו ובזה נגמר. מי שמשנה את החוקים זו הממשלה, אני לא שיניתי שום חוק. להגיד שאנחנו הורסים את הדמוקרטיה? אני לא קמתי בבוקר כמו יריב לוין והכרזתי על הפיכה משטרית? לא".

 "מה אהרן ברק עשה פה?" שאל מגל.

"אוי נו באמת, תכף תדבר על ההתנתקות והסכמי השלום", הגיב שביל. "קיבלתם 64 מנדטים, תבנו בתי חולים, תחזקו את הביטחון, תעשו חינוך, לא עשיתם כלום. שמונה חודשים רק הפיכה משטרית. אתמול הונחו 25 הצעות חוק ממשלתיות, כולן נמחקו, לא הגיעו לדיון כי יש רק הפיכה משטרית. אין כלום".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm